وضعیت کرونایی در گرمسار و مهدیشهر سمنان قرمز شد

به گزارش ایرنا؛ نوید دانایی روز پنجشنبه در کارگروه استانی مقابله با کرونا در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان بیان کرد: روند بستری های بیماران مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا در هفته های اخیر افزایش یافته و این امر نگران کننده است.

وی تصریح کرد: رعایت دستورها و برنامه های بهداشتی از سوی شهروندان در فروردین امسال به ۹۰ درصد رسید که این امر سبب کاهش مراجعات در پایان اردیبهشت و اوایل خرداد امسال به بیمارستان‌ها شد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: توجه نکردن به دستورالعمل های بهداشتی شهروندان و نیز برگزاری مراسم های عزا و عروسی منجر به افزایش آمار مراجعه‌کنندگان مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا در هفته‌های اخیر به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه شده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد محدودیت‌ها برای گذر از این شرایط، خاطرنشان کرد: به ادارات و نیز بخش‌های خصوصی برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به کرونا ابلاغیه صادر شود.

به گفته دانایی، وضع محدودیت‌های سختگیرانه در مناطق قرمز و نارنجی به منظور جلوگیری از شیوع و مهار ویروس کرونا لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به خستگی و فرسودگی کادر پزشکی و درمانی‌ در این مدت اشاره و یادآور شد: تخت‌های بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه آماده بستری افراد مشکوک و مبتلایان بیماری کرونا است اما با طولانی‌شدن زمان، بستری بیماران مزمن غیر کرونایی در این بیمارستان‌ها کار را سخت می‌کند.

دانایی گفت: در حال حاضر، ۹۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا در سه بیمارستان معتمدی گرمسار، ولایت دامغان و کوثر سمنان بستری و تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: ۷۶۰ مبتلای قطعی به کرونا از زمان شیوع ویروس تاکنون در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت شده است.

استان سمنان ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را دارد که دانشگاه اول شهرستان های سمنان، سرخه، دامغان، مهدیشهر، آرادان و گرمسار و دانشگاه دوم شهرستان های شاهرود و میامی را تحت پوشش دارد.

error: Content is protected !!