وضعیت کرونایی سه شهرستان استان بوشهر تغییر کرد

دکتر کشمیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس شهرستان‌های بوشهر، گناوه، تنگستان، دشتی، دشتستان، کنگان و عسلویه در وضعیت پرخطر و دیر، دیلم و جم زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک شهرستان پارسیان استان هرمزگان از جمله شهرستان‌های قرمز خیلی پرخطر کرونایی کشور به شمار می‌رود که با توجه به همجواری آن با شهرستان عسلویه و تغییر رنگ عسلویه از زرد به نارنجی مردم این شهرستان‌ها باید درزمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حساسیت بیشتری اقدام کنند.

کشمیری با اشاره به کاهش روند ابتلای روزانه به ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند بستری کرونایی در بیمارستان‌های این استان از ۴۸۰ به ۳۳۰ نفر کاهش یافته و انتظار می‌رود در هفته‌های پیش رو این روند کاهش ادامه یابد.

وی ادامه داد: همچنین با بهبود شاخص‌های ابتلا شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر نیز از ۶۰ به ۴۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به رعایت ۶۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور گفت: تجربه ثابت کرده‌است هر زمانی بر اثر عادی انگاری نسبت به رعایت دستورالعلمل‌های بهداشتی کم توجه شده‌است خیلی سریع در موج جدیدی از بیماری قرار گرفته‌ایم به همین دلیل باید مراقبت کنیم تا رعایت نکات بهداشتی کم رنگ نشود.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از امروز در سراسر کشور افزود: تاکنون ۲۲هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و انتظار است در مرحله جدید واکسیناسیون بخش بیشتری از افراد واکسینه شوند.

کشمیری با بیان اینکه در زمان حاضر ۶۵ درصد از جمعیت ۱۰هزار نفری سالمندان ۸۰ ساله در استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند یادآور شد: سهمیه افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند محفوظ است و از خانواده‌ها درخواست می‌شود از این فرصت برای واکسن زدن عزیزان خود اقدام کنند.

error: Content is protected !!