وقتی وضع اندامی زندگی شما را تغییر می‌دهد

وضع اندامی خوب چیزی است که همه خواستار آن هستند، اما اکثریت ما از آن بی بهره ایم. چه ساعات کاری طولانی روزانه خود را پشت میز سپری کنیم، ساعت ها در خانه روی مبل به تماشای تلویزیون مشغول باشیم و یا در حال رانندگی باشیم، دنیای مدرن با وضع اندامی مناسب رابطه چندان خوبی ندارد.

وقتی وضع اندامی زندگی شما را تغییر می‌دهد

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “کر۲″، صندلی هایی که روی آنها می نشینیم، مشوقی برای قوز کردن هستند. نمایشگرهایی که به آنها خیره می شویم، مشوق فشار بیشتر بر گردن هستند. حتی برخی فعالیت ها مانند دوچرخه سواری ممکن است علیه هم ترازی ستون فقرات ما وارد عمل شوند.

اگر برای حفظ وضع اندامی خوب تلاش نکنید، ستون فقرات احتمالا به آرامی حالتی خمیده به خود می گیرد و زیر فشار وزن زندگی مدرن از شکل طبیعی خود خارج می شود.

زمانی که وضع اندامی مناسب و طبیعی را حفظ کنید، کل بدن عملکرد بهتری خواهد داشت. در شرایطی که بازیابی وضع اندامی خوب پس از سال ها عادات بد دشوار است و به تلاش زیادی نیاز دارد، اما در نهایت ارزش این تلاش ها را خواهد داشت.

بهبود سطوح انرژی و کاهش استرس را تجربه خواهید کرد

مطالعات جدید نشان داده اند که حفظ وضع اندامی خوب و درست روشی عالی برای فریب دادن مغز است تا به گونه ای فکر کند که شما احساس انرژی و کارایی بالایی دارید، حتی اگر این گونه نباشد.

همان گونه که می دانید اتصال ذهن و جسم یک بزرگراه دو طرفه است. یک وضع اندامی ضعیف و خمیده این پیام که خسته هستید یا استرس دارید را به مغز ارسال می کند که می تواند احساس خستگی و استرس شما را از نظر ذهنی هرچه بیشتر افزایش دهد.

وضع اندامی خوب شرایطی متفاوت را ایجاد کرده و احساس هوشیاری، کارایی و خوشحالی بیشتر را در شما ایجاد می کند. همچنین، وضع اندامی خوب با کاهش خطر افسردگی پیوند خورده است.

هرچه بیشتر مثبت خواهید بود

وضع اندامی خوب فواید روانشناختی قابل توجهی را ارائه می کند. صاف نشستن نه تنها ظاهری جذاب‌تر و مطمئن‌تر به شما می بخشد، بلکه احساس اعتماد به نفس را در افکار خود شما نیز تقویت می کند.

وضع اندامی خوب به شما اجازه می دهد به راحتی خاطرات مثبت را به یاد آورید. به همین ترتیب، وضع اندامی نامناسب و خمیده یادآوری خاطراتی که احساس ناامیدی، ناتوانی یا منفی بودن در شما ایجاد می کنند را تسهیل می کند. اساسا صاف بودن ستون فقرات بهبود شرایط ذهن شما را نیز به همراه دارد.

مغز شما با اکسیژن بیشتری تغذیه خواهد شد

زمانی که گردن به سمت جلو خم شده و چانه به سمت جلو پیش رفته است، به عنوان مثال همانند زمانی که در حال کار با گوشی هوشمند خود هستید، در حقیقت جریان خون به سمت مغز را کاهش می دهید.

گردن تنها مسیر دسترسی رگ های خونی اصلی به مغز است. زمانی که برای مدت زمانی طولانی در این مسیر انسداد ایجاد می کنید، جریان خون با آزادی کمتری به گردش در می آید. صاف نشستن در شرایطی که عضلات گردن و شانه ها در آرامش هستند موجب می شود تا خون کافی به مغز رسیده و با اکسیژن و مواد مغذی تغذیه شود.

بهبود گوارش را تجربه خواهید کرد

زمانی که روده های شما به واسطه وضع اندامی نامناسب و خمیده در هم پیچیده نشده باشند، عملکرد به مراتب بهتری خواهند داشت. زمانی که غذا به نرمی از دستگاه گوارش عبور می کند، نه تنها احساس راحتی بیشتری خواهید داشت، بلکه راحت‌تر نیز به نظر می رسید.

پژوهش ها نشان داده اند که وضع اندامی خوب با کاهش نفخ و باد شکم ارتباط دارد.

ممکن است کاهش سردردهای خود را تجربه کنید

وضع اندامی ممکن است یکی از دلایل سردردهای شما باشد. برای بیشتر ما سفتی و ضعف گردن یکی از نتایج خیره شدن به گوشی های هوشمند و نمایشگرها در طول روز است.

زمانی که گردن یا عضلات قسمت بالایی پشت بدن ما به واسطه وضع اندامی ضعیف بیش از اندازه سفت شده باشند، این شرایط می تواند جریان خون به سمت سر را کاهش داده و احتمال ابتلا به سردردهای ناخوشایند را افزایش دهد.

کمتر با کمر درد مواجه خواهید شد

افراد بسیاری در جهان کمر درد مزمن را در برهه ای از زندگی خود تجربه می کنند. بهبود وضع اندامی می تواند کاهش قابل توجه فشار روی کمر را در پی داشته و به شکل گیری ساختاری که نیازهای ستون فقرات را برای حفظ سلامت خود و پرهیز از درد تامین کند، منتج شود.

error: Content is protected !!