پایان واکسیناسیون شاهرود تا ۲ماه دیگر/دانش‌آموزان واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، احسان بینش ظهر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به میزبانی سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان درباره شرایط کرونا، توضیح داد: خوشبختانه روند واکسیناسیون با سه مرکز تجمیعی در شهر و همچنین همت شبکه بهداشت و درمان در روستاهای شاهرود به خوبی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه با روند کنونی باید گفت تا دو ماه آتی واکسیناسیون مردم شاهرود به اتمام می‌رسد، افزود: فاصله گذاری اجتماعی، رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون سه راه مقابله جدی با بیماری کرونا است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تا دو ماه آتی تمام مردم شاهرود دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۸ مورد مبتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی می‌شود و در حال حاضر ۱۱۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند که نشان می‌دهد بیماری سیر صعودی خود را از دست داده اما همچنان باید نگران بود.

بینش درباره سال تحصیلی نیز بیان کرد: سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای دانش آموزان پایه ۱۲ فعال شده و همچنین واکسیناسیون دانش آموزان بالای شش سال در دستور کار است که برای این منظور روز گذشته ۴۲ هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شد.

وی با بیان اینکه تمام دانش آموزان شاهرودی در برابر کرونا واکسینه می‌شوند، تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای ارتقای نظام آموزشی استفاده کرد و نباید تنها متکی به ظرفیت آموزش و پرورش بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه با اعطای واکسن به دانشگاه، روند واکسیناسیون شتاب بسیار خوبی گرفته و آماده واکسیناسیون دانش آموزان هم هستیم، گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۵ روز گذشته در ادامه روند توزیع مناسب و مورد نیاز واکسن حدود ۷۵ هزار تزریق در شهرستان‌های شاهرود و میامی انجام شده که رکوردی محسوب می‌شود، ابراز کرد: همچنان روند واکسیناسیون تداوم دارد.

error: Content is protected !!