پایش سلامت هزار و ۸۲ مسافر در مرز ماهیرود خراسان جنوبی

محمدرضا رضایی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح غربالگری کرونا و تب‌سنجی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرز ماهیرود در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مجموع مسافران ورودی در پایانه مرزی ماهیرود از اول فروردین امسال یک هزار و ۸۲ نفر بوده است که همه آنان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ۲۷۷ تست سریع و ۱۳ مورد تست pcr در این مدت انجام شده که خوشبختانه مورد مشکوک ابتلا به کرونا تاکنون در این پایانه مرزی مشاهده نشده است.

رضایی گفت: در صورت مشاهده بیمار مبتلا به ویروس کرونا  اجازه ورود به داخل کشور داده نمی‌شود و فرد در همان محل قرنطینه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش، ماده ضد عفونی کننده و محصولات آموزشی در این مرز عنوان کرد: در همین مدت ۵۹۰ مورد کالا اعم از ماسک، دستکش و ماده ضد عفونی کننده بین مسافران توزیع شده است.

به گزارش ایرنا خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و این استان دارای چهار بازارچه مرزی است که در حال حاضر فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه قرار دارد.

رییس جمهوری روز شنبه چهارم اردیبهشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز خطر دیگری پیش روی ماست و آن ویروس هندی است که از ویروس انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی هم بدتر است و اگر این ویروس دوباره وارد کشور شود، مشکل بزرگی را پیدا می‌کنیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: همه استانداران شرقی شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و استان‌های دیگری که هم مرز هستند مثل کرمان، هرمزگان، همه مراعات کنند و بدانند تکلیف بزرگی به عهده آنها هست که خدای ناکرده این ویروس خطرناک وارد کشور نشود.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح، نیروهای مرزبانی، استانداری‌ها، هلال احمر، وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و همه دستگاه‌ها کمک کنند برای اینکه مردم دچار گرفتاری مجدد نشوند.

پیرو این دستور رییس جمهوری همان روز استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با دستور رییس جمهوری، استانداران شرق کشور برای کنترل رفت و آمدها مسئولیت ویژه دارند و در همین راستا فرمانده مرزبانی استان با هماهنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و همراهی دستگاه‌های مرتبط، برنامه عملیاتی برای کنترل مرزهای استان تعریف کند.

حمید ملانوری بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های مرزی نیز گزارش جلسات روزانه ستاد کرونا را به ستاد استانی ارائه کنند.

وی هجدهم اردیبهشت در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی، برای مدیریت شرایط و جلوگیری از ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی، تردد در مرز ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: افرادی که الزام برای ورود به کشور دارند، صرفا از طریق مکاتبه کنسولگری اجازه تردد خواهند داشت و ورود افرادی که کنسولگری اعلام می‌کند بعد از پایش و بررسی در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، انجام آزمایش کرونا و اعلام از طریق معاونت سیاسی بلامانع است.

error: Content is protected !!