پساب کارخانه عامل اتلاف هزاران ماهی در رودخانه قره سو کرمانشاه

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پساب کارخانه «رژین تاک» عامل اتلاف هزاران ماهی در رودخانه قره‌سو است گفت: درخواست محیط زیست از دادستان پلمپ این کارخانه خواهد بود.

آذر، ولی زاده در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه درخواست محیط زیست از دادستان استان کرمانشاه پلمپ عامل اتلاف ماهیان رودخانه قره‌سو است اظهار داشت: محیط زیست استان پیگیر این قضیه است و تا پلمپ کارخانه رژین تاک کوتاه نخواهد آمد.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این کارخانه دارای سیستم پایش آنلاین پساب است بیان کرد: یک هفته قبل از این اتفاق اداره کل حفاظت محیط زیست از پساب خروجی رژین تاک بازدید کرد که براساس آزمایش میزان پساب کارخانه زیر حد استاندارد بوده است.

ولی زاده افزود: در یک هفته گذشته به علت حجم بالای تولید رب گوجه توسط کارخانه رژین تاک، تصفیه خانه کارخانه توانایی تصفیه پساب چند برابر ظرفیت را نداشته است و کارخانه اقدام به حفر غیر قانونی کانال در پایین دست کارخانه کرده است.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هدایت پساب خروجی به کانال سبب وارد شدن پساب به رودخانه قره‌سو شده و مرگ هزاران ماهی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه اداره محیط زیست با اتلاف ماهی‌ها تمام موارد را مد نظر قرار داده بود عنوان کرد: تمامی منطقه مورد تحقیق انجام گرفت تا به کارخانه رژین تاک رسیدیم که متوجه شدیم این کارخانه در یک مسیر نامشخص به حفر کانال‌های سرپوشیده دست زده بود.

ولی زاده با اشاره به اینکه علت اتلاف ماهیان مشخص بود، اما تا اعلام دادستانی اجازه گفتن آن را نداشتیم بیان کرد: کارخانه حق ورود هیچ پسماندی را به محیط زیست ندارد و باید آن محیط را پاکسازی کند که از صبح امروز این واحد آغاز به لایروبی و پاکسازی محل کرده است.

وی با بیان اینکه با متخلفانی که قصد فریب دارند برخورد جدی خواهیم داشت خاطرنشان کرد: کارخانه رژین تاک باید جریمه ماهیان، جریمه پسماندی که سبب راکد شدن پساب شده و جریمه ضرر و و زیان و خسارتی که به محیط زیست وارد شده را پرداخت کند.

error: Content is protected !!