پیش‌بینی ابتلای ۷۷ میلیون اروپایی به نوعی عارضه چشمی

پیش‌بینی ابتلای 77 میلیون اروپایی به نوعی عارضه چشمیبررسی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی حدود ۷۷ میلیون نفر در اروپا به بیماری دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن (AMD) مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌ها حاکیست دژنراسیون ماکولا که عامل اصلی نابینایی برگشت‌ناپذیر و اختلال شدید بینایی است سلامت ۷۷ میلیون اروپایی را تا سال ۲۰۵۰ تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان هشدار دادند: این موضوع مستلزم ارائه خدمات درمانی قابل توجه و برنامه‌ریزی‌های دقیق در دهه‌های پیش‌رو است به ویژه اینکه بیشتر موارد تشخیصی در افراد بالای ۷۰ سال خواهد بود.

دژنراسیون ماکولا زمانی اتفاق می‌افتد که بخش کوچک مرکزی شبکیه چشم با افزایش سن تحلیل می‌رود.

محققان به منظور پیش‌بینی خدمات درمانی مورد نیاز به بررسی تعداد مبتلایان به این عارضه چشمی در حال حاضر و موارد جدید مبتلایان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۵۰ پرداختند. به همین منظور اطلاعات مربوط به ۲۲ تحقیق که ۵۵ هزار و ۳۲۳ فرد ۶۰ تا ۸۱ ساله در آن شرکت داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال اکسپرس، یافته‌های بدست آمده نشان داد تا سال ۲۰۵۰ تعداد موارد جدید مبتلایان به این عارضه بیش از ۷۵ درصد بیشتر می‌شود. در این سال از هر چهار فرد بزرگسال در اتحادیه اروپا یک نفر به بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مبتلا می‌شود.

error: Content is protected !!