چند درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان درمان می شوند؟

 رئیس مرکز تحقیقات بیولوژی سرطان انستیتو کانسر ایران و مدیرعامل خیریه شمس گفت: حدود ۷۰ درصد بیماران سرطان سینه بعد از پنج سال اول ابتلا زنده می‌مانند که به عبارتی این درصد از بیماران مداوا می‌شوند.

دکتر کاظم زنده دل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۴ هزار زن ایرانی مبتلا به سرطان پستان می‌شوند، گفت: حداقل‌ حدود ۹ هزار نفر از مبتلایان، بهبودی خود را به دست می‌آورند و طول عمر بیش از ۵ سال دارند.

وی اظهار داشت: سالانه حدود ۴ هزار زن در ایران براثر سرطان پستان جان خود را از دست می‌دهند که رقم بالایی است.

‌وی افزود: اگر مردم زودتر بیماری خود را تشخیص دهند و آن را درمان کنند، تعداد فوت شدگان این بیماری را می‌توان از ۴ هزار نفر به یک هزار نفر کاهش داد.

مردم از سرطان می‌ترسند

زنده دل با اشاره به اینکه مردم از سرطان می‌ترسند و دوست ندارند در مورد آن صحبت کنند، گفت: در صورتی که سرطان مانند هر بیماری دیگری اگر درست با آن برخورد شود و روند صحیح درمان طی شود، قابل پیشگیری و درمان است.

وی افزود: با آگاهی بیشتر مردم می‌توان این سرطان را پیشگیری کرد. هرچه زودتر مردم متوجه علائم بیماری شده و با نشانه های بیماری آشنا شوند به موقع به مراکز درمانی یا پزشکان، مراجعه و از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

زنده دل به برگزاری پنجمین پویش ملی سرطان پستان در مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: آشنایی با علائم و نشانه‌های سرطان پستان از مهمترین اهداف برگزاری این پویش است.

وی افزود: علاوه بر خیریه شمس، خیلی از موسسات مردم نهاد در سراسر کشور به این پویش پیوستند و برنامه‌های متعددی در قالب این پویش اجرا کردند.

زنده دل زمان برگزاری این پویش را از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان اعلام کرد و گفت: در تهران حدود ۵ هزار نفر تحت پوشش این پویش قرار گرفتند و پیش بینی می‌شود در کشور حدود ۶۰ هزار نفر در این پویش ها شرکت کرده و از خدمات آن بهره مند شده باشند.

error: Content is protected !!