چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی شد

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز در فضای بیمارستان صحرایی ارتش منطقه اصفهان که اوائل اردیبهشت امسال در بیمارستان الزهرا(س) ایجاد شد، فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان‌اینکه این بیمارستان صحرایی دارای حدود یکصد اتاقک و همه امکانات درمانی و بهداشتی است، اظهار داشت: امکان افزایش فضای مناسب برای واکسیناسیون افراد مراجعه کننده به این مرکز وجود دارد.

نجیمی خاطرنشان کرد: مکان‌هایی برای مرکز تجمیعی واکسیناسیون انتخاب می‌شوند که فضای مناسب به‌منظور دسترسی اقشار مختلف مردم، جلوگیری از تجمع و ازدحام افراد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: پذیرش نکردن بیمار کرونایی در بیمارستان الزهرا(س) از اواخر خرداد امسال نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب این مکان برای مرکز تجمیعی واکسیناسیون بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا در این مرکز نیز مانند سایر مراکز تجمیعی فقط با ارسال پیامک به افراد واجد شرایط در نوبت‌های اول و دوم انجام می‌شود بنابراین مردم از حضور بدون داشتن فراخوان دعوت، پرهیز کنند.

نجیمی با بیان‌اینکه پیش از این سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی شد که شامل مُصلا، پُل شهرستان و حرم حضرت زینب(س) بود، گفت: در زمان حاضر حدود ۱۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال است.

وی افزود: حدود ۵۸ هزار واکسن کرونا “سینوفارم” نیز بتازگی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخصیص یافت که برای تزریق به گروه‌های هدف استفاده می‌شود.

نجیمی ادامه داد: افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکردند نیز برای دریافت نوبت تزریق باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و منتظر دریافت پیامک فراخوان باشند.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر در استان اصفهان ( جز کاشان و آران و بیدگل) دوز اول واکسن کرونا و حدود۹۰ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و میزان پوشش واکسن کرونا بین سالمندان بالای ۷۰ سال استان ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

بر اساس آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۸۷۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

error: Content is protected !!