چگونه ازدواج شادی داشته باشیم؟

چگونه ازدواج شادی داشته باشیم؟شاد بودن و شاد زندگی کردن بسیار مهم می باشد و کمک می کند تا از افسردگی دور شوید. یکی از بزرگ ترین لذت های زندگی، شاد بودن با همسرتان است.

تمام انسان ها به طور معمول شاد بودن را دوست دارند و با دیگران پیوند تشکیل می دهند تا زندگی شاد و محکم تری داشته باشند و با رضایت به خوبی زندگی کنند.

شاد بودن ساده ترین کار در بین افراد جهان می باشد. در کنار هم شاد بودن چیزی است که زندگی را بسیار ارزشمند می کند و یکی از بزرگترین چالش هایی می باشد که در زندگی افراد وجود دارد.

بسیاری از افراد ممکن است شاد بودن را سخت بدانند و فکر کنند که خوشحال بودن دشوار است، به همین دلیل بسیاری از آن ها ترجیح می دهند مجرد و تنها بمانند و زندگی مجردی داشته باشند.

افراد در هر سنی، اگر به تازگی ازدواج کرده باشند(پنجاه سال از ازدواج آن ها گذشته باشد)، مجرد باشند و یا هنوز تصمیم به زندگی مشترک نگرفته باشند نیاز دارند که اطلاعات کافی در زمینه شاد بودن را به دست آورند و مهارت های لازم برای مدیریت رابطه و داشتن زندگی شاد را یاد بگیرند تا بتوانند زندگی موفق و پرثمری را تجربه کنند.

بر اساس نظر مشاوران افراد دو مرحله از عاشقی را تجربه می کنند، در مرحله اول آن ها در فکر و خیال خود به دنبال همسر با معیارهای مورد توجه خود هستند تا فردی مورد نظر خود را پیدا کنند. بعد از اینکه شخص مورد نظرش را یافتند قرارهای متعددی با او می گذارد تا به خوبی با او آشنا شوند و همسر مناسبی برای خود انتخاب کند، سپس عاشق او می شود.

چگونه ازدواج شادی داشته باشیم؟

در مرحله دوم، زمانی که توانستند همسر مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با خانواده و دوستان و آشنایان او را آشنا کردند، به مرحله ازدواج می رسند و برای ازدواج کردن آماده می شوند. برای آشنایی بیشتر ممکن است دوران نامزدی (یا صیغه محرمیت) را داشته باشند و بعد از آن دوران عقد را بگذرانند و برای ازدواج آماده شوند.

زوجین هنگام آماده شدن برای ازدواج ممکن است هزینه های بسیاری را صرف کرده و وقت بسیاری برای آن در نظر بگیرند.

اما زوجین معمولا بعد از ازدواج مهم ترین و طولانی ترین قسمت زندگی مشترک را تجربه می کنند که هیچ برنامه ای برای آن ندارند و هیچ آموزشی برای آن ندیده اند و هیچ شخصی آن ها را در این زمینه راهنمایی نمی کند و نمی گوید که چطور باید برای این مرحله برنامه ریزی کنند تا ازدواج موفق تری داشته باشند.

ولی باید به این نکته توجه کنید که برای داشتن ازدواج موفق و طولانی باید یک برنامه ریزی درستی و منجسم داشته باشید و آموزش های پیش از ازدواج در این زمینه ببینید تا بتوانید ازدواج موفقی داشته و به همین دلیل باید دنبال مشاور درستی باشید تا در این زمینه راهنمایی های کافی را برای شما انجام دهد.

برای زندگی موفق و شاد بودن در کنار همسر تنها عاشق شدن و مراسم ازدواج کافی نیست مرحله که وارد زندگی مشترک می شوند بسیار اهمیت دارد که باید با آموزش نکات مهم زندگی را یاد بگیرید.

مجموعه سوالات خواستگاری به تفکیک جلسه را انجام دهید.

چگونه ازدواج شادی داشته باشیم؟


همسرتان را در اولویت قرار دهید:

بر اساس نظر روانشناسان برای داشتن رابطه سالم و انرژی بخش در زندگی مشترک باید به همسرتان توجه کنید و او را در اولویت قرار دهید، توجه و رابطه با همسر از همه چیز مهم تر می باشد و در اولویت قرار دارد، توجه به این نکته کار آسانی نیست.

زمانی که شاغل باشید وظایف و مسئولیت های گوناگونی دارید بنابراین توجه به همسر کار سختی خواهد بود چون علاوه بر آن باید به شغل خود نیز توجه کنید و این کار ممکن است زمان و انرژی بسیاری از شما بگیرد، همچنین برای تربیت فرزندان باید وقت زیادی صرف کنید و به همین دلیل ممکن است زمان کافی برای همسرتان نداشته باشید ولی باید به این مسئله توجه کنید که هر یک از این موارد جایگاه مخصوص به خود را دارند و باید به خوبی به آن ها توجه شود.

به عنوان نمونه، انتخاب همسر مناسب و داشتن ازدواج موفق بسیار مهم می باشد و مهم ترین بخش از زندگی هر فرد است که نسبت به بخش های دیگر اولویت بالایی دارد.

اگر بتوانید همسر مناسبی انتخاب کنید و رابطه زناشویی سالم و مفیدی داشته باشید رابطه شما برای اطرافیانتان مفید می گردد و بهترین هدیه برای دیگران به خصوص فرزندتان خواهد بود، زیرا فرزندان زمانی که احساس کنند والدین آن ها با یکدیگر خوب هستند و رابطه خوبی با یکدیگر دارند، احساس امنیت و پایداری مناسبی خواهند داشت.


تفاوت های یکدیگر را بپذیرید.

براساس تحقیقات انجام شده روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که همه همسران در یک یا چند زمینه با یکدیگر ناسازگار هستند و اگر ما «شبیه بودن» را معیار اصلی در ازدواج بدانیم در اینصورت باید همه زن و شوهرها از انتخاب خود ناراضی باشند و احساس شکست کنند.

در بسیاری از موارد برخی از زوج ها نسبت به برخی دیگر، شباهت بیشتری دارند اما نمی توان این شباهت را لزوما به موفق بودن ازدواج آن ها ربط داد چون ممکن است باز هم مشکلاتی برای آن ها به وجود آید که باعث ایجاد اختلاف بین آن ها شود.

زوجین اگر در باورهای اساسی با هم تفاهم داشته باشند، می توانند از باورهای مشترک خود هنگامی که اختلاف و مشکلی برای آن ها به وجود می آید استفاده کنند، آن ها باید تلاش کنند تا تفاوت های یکدیگر را به خوبی بشناسند و در بهترین موقعیت ممکن از آن استفاده کنند تا زندگی موفقی داشته باشند.

بر اساس نظر دکتر یاسر دادخواه اگر فردی منفی باشید و دائما در زندگی غر بزنید، زندگی برای شما بسیار تلخ خواهد شد و اگر با فرد مقابلتان همیشه در حال جنگ و جروبحث باشید به فردی خسته و درمانده تبدیل خواهید شد. اگر بتوانید این تفاوت ها را به خوبی بشناسید و آن ها را به عنوان موهبت های زندگی در نظر بگیرید در این صورت به خوبی با مهارت انعطاف پذیری و از خود گذشتگی آشنا خواهید شد و آن ها را به خوبی یاد خواهید گرفت.

در این صورت می توانید به صورت عاقلانه و بالغانه برخورد کنید و با فکر و نظر درست تار و پود زندگی تان را محکم کنید و به شخصی قوی و دلسوز تبدیل شوید.

در روابط زناشویی بیشتر اختلاف ها به خاطر مسائل بزرگ اخلاقی و اعتقادی نمی باشد بلکه به خاطر تمایلات و باید و نباید های کوچکی است که در زندگی به وجود می آید و اگر در زمینه اخلاقی و نگرشی به مشکل برخورد کنید نشانه یک رابطه نسنجیده است.

زمانی که تفاوت ها را بپذیریم و قبول کنیم که همه چیز ممکن است طبق میل و نظر ما پیش نرود بهتر خواهیم توانست با زندگی زناشوییمان کنار بیاییم و راحت تر مسائل را حل کنیم و پیش ببریم.

بعد از مدتی ما از دعوای خود پشیمان خواهیم شد و به این نتیجه خواهیم رسید که جروبحث و مشاجراتی که بین ما به وجود آمده است به خاطر مسائل مهمی نبوده و اگر بتوانیم از بیرون رابطه، دعوای خود را با همسرمان را مورد مشاهده قرار دهیم از رفتار خود پشیمان و شرمسار خواهیم شد، بعد از آن می توانیم با احترام و تفاهم به زندگی خود ادامه دهیم.

زمانی که شما بتوانید تفاوت های بین خود و همسرتان را بپذیرید، به یکدیگر نزدیک تر خواهید شد، تفاوت هایتان را فراموش کرده و می توانید بر روی نقاط مشترک تمرکز کنید.

برای اینکه در زندگی مشترک شاد باشید باید مهارت های لازم برای شاد بودن در زندگی مشترک را به خوبی یاد بگیرید و از این مهارت ها در تک تک لحظات زندگی مشترک استفاده کنید تا زندگی موفقی داشته باشید و این امر برای هر دو شما شادی را به همراه خواهد داشت.

شما به راحتی می توانید با مراکز برتر مشاوره ازدواج همچون ” مرکز مشاوره ستاره ” تماس حاصل کنید، رزرو وقت ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰ و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷ است.

error: Content is protected !!