چگونه از موی رنگ شده مراقبت کنیم؟

رنگ کردن مو برای کسانی که تا بحال موهایشان را رنگ نکرده اند و بار اولشان است کمی سخت تر و نگران کننده تر است. سوالاتی مانند : چقدر موهایم آسیب می بیند؟ چه شامپویی استفاده کنم؟ از چه مارکی استفاده کنم بهتر است؟ برای مراقبت موی رنگ شده ام باید چه کارهایی کنم؟ تمامی این سوالات و دغدغه ها کاملا به جا است. اما می توان با رعایت این نکات ، موهای خود را رنگ کنید. پس با ما همراه باشید:

تقویت مو قبل از رنگ کردن 

برای اینکه موهای شما کم ترین آسیب را ببیند، بهترین راه حل آن این است که یک ماه یا حتی دوماه قبل از اینکه اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید، شروع به استفاده از ماسک موهای تقویت کننده کنید، از روغن زیتون و روغن آرگان گرفته تا هر ماسک و روغن دیگری که به موهای شما سازگار است و تاثیر مثبتی بر روی موهایتان دارد. همچنین اگر موهایتان ریزش شدیدی دارد می توانید با یک دکتر متخصص پوست و مو صحبت کنید و با تجویز پزشک، شروع به مصرف انواع ویتامین و مکمل های موردنیاز موی خود کنید. حواستان به تغذیه روزانه خود باشد، حتما خوردن روزانه شیر را در دستورکار خود قرار دهید و از خوردن مواد مغذی و حاوی آهن غافل نشوید. به عنوان نکته آخر این بخش فراموش نکنید که اگر موهای شما بلند است و آسیب دیدگی دارد حتما موی خود را قبل از رنگ کردن کوتاه تر کنید و اگر نیاز به دکلره کردن دارید، حتما در این مدت زمان یکماهه موهای خود را با روغن نارگیل تقویت کنید.

انتخاب اکسیدان مناسب

  1. اگر موهای خود را تا به حال رنگ نکرده اید و جنس موهای شما نازک است، برای اینکه بتوانید موی خود را سه درجه روشن تر کنید کافی ست از اکسیدان شماره دو یا اکسیدان %۹ استفاده کنید. 
  2. هرچقدر موی شما زخیم تر و تیره تر باشد، باید از اکسیدان درجه بالاتری استفاده کنید.
  3. اگر میخواهید موهای خود را فقط یک درجه رششن کنید باید از اکسیدان شماره یک استفاده کنید که ۶ درصد است.
  4. اکسیدان شماره ۳ یا ۱۲ درصد برای موهایی مناسب است که ۴ تا ۵ درجه روشن تر می شود.

برای شامپو زدن بعد از رنگ مو عجله نکنید 

بهتر است بعد از دو روز که موهای خود را رنگ کردید، به حمام بروید و موهای خود را بشویید. چون هم رنگ مو ثابت می شود و دیرتر رنگ آن می رود .هم اینکه چربی های محافظ مو با شستشو از بین نمی روند. 

انتخاب رنگ موی مناسب

هنگام خرید رنگ موی مناسب باید به نکات بسیار مهمی توجه کنیم که بتوانیم از هرگونه آسیب جدی به موهای خود پرهیز کنیم:

بهتر است رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنید. حتما هنگام خرید رنگ مو از شامپو رنگ مناسب استفاده کنید. 

شست و شوی موی رنگ شده با آب سرد 

وقتی موهای خود را با آب داغ می شویید باعث می شود کوتیکول های مو رشد کنند و همین باعث می شود رطوبت مو کم شود و مو حالت مجعد داشته باشد. برای همین پیشنهاد می کنیم که موهای رنگ شده خود را با آب ولرم و خنک تر آبکشی کنید. ما باید کوتیکول ها را حفظ کنیم که موها آبرسانی شوند. 

شستن موهای خود را کمتر کنید

بهتر است تعداد دفعات شستشوی موی خود را کمتر کنید. این کار باعث می شود رنگ موی شما ثابت بماند و طول عمر بیشتر داشته باشد. به این ترتیب چربی سر ثابت شده و موها کمتر آسیب می بیند.

چگونه از موی رنگ شده مراقبت کنیم؟

معرفی چند ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده 

ماسک موی عسل +سرکه سیب + تخم مرغ 

مواد لازم : یک قاشق چای خوری عسل و سرکه سیب + یک عدد تخم مرغ 

دستورالعمل: تمام این مواد را داخل یک ظرف مخلوط کنید بعد به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار دهید و بعد آبکشی نمایید. این ماسک مو بسیار آبرسان قوی و تقویت کننده خوبی است.

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو 

مواد لازم: یک عدد تخم مرغ +یک عدد  لیمو ترش 

دستورالعمل: تم مرغ و لیمو را داخل یک کاسه هم بزنید و به مدت نیم ساعت روی موهای خود بمالید. فقط یادتان باشد که این ماسک باید با آب ولرم آبکشی شود که تاثیر آن بیشتر روی مو بماند.

بهترین مارک برای خرید رنگ مو

  1. رنگ موی فیتو
  2. رنگ موی مارال
  3. رنگ موی دوماسی
  4. رنگ موی بیول
  5. رنگ موی والانسی

این رنگ موها جزء پرفروش ترین رنگ موهای ایرانی هستند که برای خرید رنگ مو با این برندها می توانید از فروشگاه وسایل آرایشی مو تن رو خرید کنید.

چگونه از موی رنگ شده مراقبت کنیم؟

بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو رنگ استم سل

شامپو رنگ لورآل

شامپو رنگ لافارر

شامپو رنگ استار لیدی

برای خرید شامپو رنگ قیمت مناسب و با کیفیت می توانید با توجه به شرایط موهای رنگ شده خود، بهترین انتخاب را کرده و از فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی خرید شامپو رنگ خود را انجام دهید. برای مثال از فروشگاه های آنلاینی مانند دیجی کالا، خانومی و مو تن رو.

error: Content is protected !!