چگونه ورزش کردن را آغاز کنیم؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه ورزش کردن را شروع کنند و چطور پیش بروند که به هدف‌های ورزشی خود برسند. شروع ورزش مراحل مختلفی دارد که باید انجام شوند.

به گزارش ایسنا، اولین مرحله شروع ورزش این است که ببینیم می‌خواهیم در چه ورزشی خوب باشیم. هر چقدر بهتر بدانید که هدف شما از ورزش چیست راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید. برای مثال شخصی می‌خواهد که در ماراتن شرکت کند و شخصی دیگر هدفش داشتن بدنی عضلانی است.

در قدم دوم از شخصی که در این راه تجربه دارد، کمک بگیرید. بهتر است درباره هدف ورزش خود تحقیق کنید. افرادی که ورزشی هستند یا مربیان ورزشی برای مشورت کردن مناسب هستند. بهتر است به جای یک نفر از چند نفر کمک بگیرید.

در مرحله سوم به کلیات توجه کنید و از توجه به جزئیات بپرهیزید. هر کس برای خود روشی در ورزش دارد. اگر از شخصی کمک می‌گیرید از کلیات پیروی کنید و جزئیات ورزش را با توجه به شرایط خودتان پیدا کنید. میزان استراحت بین ست‌ها و تعداد تکرارها در ست‌ها از جمله این جزئیات هستند. اگر مدتی ورزش کنید می‌توانید بهتر با تکنیک‌ها آشنا شوید.

در مرحله بعد به آرامی شروع به انجام ورزش کنید. سعی کنید از ابتدا شدت و سرعت را بالا نبرید. این کار انگیزه شما را کاهش می‌دهد. در سه تا چهار هفته اول اشکالی ندارد که ورزش برای شما آسان باشد.

به یاد داشته باشید که نباید جلسات ورزشی را از دست بدهید. تداوم در ورزش بسیار مهم است. بهتر است به بهانه‌های مختلف یک ماه ورزش را کنار نگذارید.

حرکات ورزشی مفید زیادی وجود دارند. این حرکات عبارتند از اسکات، پرس سینه، شنای سوئدی، دراز و نشست، کرانچ و … شما می‌توانید از بین این حرکات آنهایی که دوست دارید را انتخاب کنید و با انجام آنها به نتیجه مطلوب برسید.

error: Content is protected !!