ژاپن داروی آویگان را به صورت رایگان به ۳۸ کشور ارسال می کند

ژاپن یکبار دیگر اعلام کرد داروی ضد آنفلولانزای «آویگان» یا «فاوی پیراویر» را که به عنوان درمان بالقوه ای برای بیماری کووید- ۱۹ تلقی می شود بزودی به ۳۸ کشور خواهد داد.

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، «موتگی توشیمیتسو» وزیر خارجه ژاپن روز چهارشنبه در نشستی اظهار کرد این کشورها داروی ضد آنفلوانزای آویگان را که توسط یک شرکت ژاپنی تولید شده بزودی دریافت خواهند کرد.

او گفت این ۳۸ کشور در میان بیش از ۷۰ کشوری هستند که برای دریافت داروی آویگان که دولت ژاپن پیشنهاد عرضه رایگان آن را داده، درخواست کرده اند.

موتگی گفت که کشورهای دریافت کننده داده های آزمایش های بالینی خود را به ژاپن ارسال خواهند کرد.

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد برای مهار این همه گیری جهانی تولید داروهای درمانی حیاتی است او گفت که به منظور پیشبرد تولید دارو برای این ویروس، مشارکت با بخش خصوصی و همکاری های بین المللی ضروری است.

محققان دانشگاه ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در چین و سایر موسسات چینی گفته‌اند این دارو برای درمان بیماران ویروس کرونا موثر است به خصوص برای افرادی که علائم خفیف این بیماری را دارند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز چهارشنبه در سراسر جهان به سه میلیون و ۱۳۹ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۲۱۸ هزار تن گزارش شده است ۹۵۹ هزار و نفر نیز بهبود یافته‌اند.

error: Content is protected !!