کار سیستم درمان در اردبیل به شدت دچار مشکل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شهرام حبیب زاده با تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: دیروز علیرغم ترخیص ۱۴۰ نفر از بیماران، ۳۲ تخت دیگر به مجموعه بیماران کرونایی اضافه کردیم و باز هم به ناچار ظرفیت بیماران را در سایر بخش‌ها کم کردیم که این اقدام یک تهدید برای سایر بیماران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان از مرز ۲۰۰۰ نفر گذشت، افزود: دیروز بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر هم در مراکز درمان سرپایی موقت، تحت درمان‌های تزریقی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس کرونایی در استان، ظرفیت اورژانس‌ها کاملاً پر بوده و کار سیستم درمان به شدت دچار مشکل شده است.

حبیب زاده ادامه داد: با توجه افزایش تعداد بیماران، کمبود تعداد پرستاران موجود و کمبود اکسیژن، از مردم درخواست می‌کنیم در این وضعیت بحرانی که سنگین‌ترین خیز را در طی یک و نیم سال تجربه می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و مانع انتشار بیشتر ویروس شده تا ورودی بیمارستان‌ها به حداقل برسد.

error: Content is protected !!