کاهش احتمال مرگ زودرس با رفتن به موزه و کنسرت

بر اساس یک تحقیقی علمی بازدید مستمر از موزه‌ها و گردش‌های هنری همچنین شرکت در فعالیت‌هایی چون تاتر و کنسرت احتمال مرگ زودرس را ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

کاهش احتمال مرگ زودرس با رفتن به موزه و کنسرت

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری “تی‌ارتی” ترکیه، بر اساس تحقیقی که در انگلستان انجام شده، فعالیت‌های فرهنگی و هنری باعث افزایش طول عمر می‌شود.

این تحقیق که در مجله پزشکی بریتیش مدیکل جورنل چاپ شده است، نشان می‌دهد بازدید مستمر از موزه‌ها و گردش‌های هنری همچنین شرکت در فعالیت‌هایی چون تاتر و کنسرت احتمال مرگ زودرس را ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

در چهارچوب تحقیقات محققان یونیورسیتی کالج لاندن، از ۶ هزار و ۷۱۰ نفر با سن بالای ۵۰ سال در خصوص تعدد شرکت این اشخاص در فعالیت‌های هنری نظرخواهی شد.

بر اساس مشاهدات محققان، خطر مرگ زودرس در افرادی که طی ۱۲ سال سالانه یک و یا دو بار در فعالیت‌های فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند در مقایسه با کسانی که در چنین فعالیت‌هایی شرکت نمی‌کنند، ۱۴ درصد کاهش دارد.

محققان با جلب توجه بر احتمال وجود تناسب مستقیم بین عمر طولانی و فعالیت‌های هنری، به عدم شرکت بیش از ۴۰ درصد از افراد کم‌درآمدترین گروه نظرخواهی در فعالیت‌های هنری اشاره می‌کنند.

در این تحقیق، بر تشویق بیماران به شرکت در فعالیتهای هنری با هدف بازیابی سلامتی تاکید می‌شود.

استیون کلیفت از دانشگاه کنتربری کرایست چرچ انگلستان می‌گوید: افراد تنها و افسرده می‌توانند از اینگونه فعالیت‌ها بیشتر بهرمند شوند.

error: Content is protected !!