کاهش استرس در زندگی مشترک با رعایت ۱۰ روش کاربردی

امروزه چه چیزهایی باعث استرس در زندگی شما می شود؟ آیا قرارداد کاری تان به پایان رسیده است؟ آیا فکرتان درگیر پروژه ی مدرسه ای است که فرزند شما روی آن کار می کند؟ صورت حسابی دارید که از مهلت آن گذشته است؟ اگر زندگی زناشویی شما یکی از عواملی است که موجب استرس شما می شود نکاتی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید موجب کاهش استرس در زندگی مشترک شوید. اگر ازدواج شما شامل مقدار زیادی استرس باشد تا آخر عمر ادامه پیدا خواهد کرد.

۱٫ همیشه همسر خود را در الویت قرار دهید

این کار یک قانون اساسی و کلید اصلی برای کاهش استرس در رابطه است. در حالت ایده آل هر رابطه، هرکدام از زوجین باید طرف مقابل را در الویت قرار دهد، بنابراین رفتار خود را کنترل کنید.

۲٫ در کنار یکدیگر خوشگذرانی کنید

فیلم دیدن، پیاده روی کردن ، پیک نیک رفتن، بازی یا سفر کردن…همه ی این ها می تواند سرگرم کننده و مفرح باشد. خندیدن در کنار یکدیگر درمان کارسازی برای روابط است.

۳٫ زمانی را به بودن در کنار هم اختصاص دهید

نباید طوری در زندگی برنامه ریزی کنید که هر از گاهی هر وقت اضافه ای که به دست آوردید را به همسرخود اختصاص دهید! روابط شما با همسرتان باید فراتر از تمام برنامه های دیگر باشد. اگر لازم است برای این کار در تقویم خود، تاریخی به عنوان آرامش یافتن کنار یکدیگر برای او اختصاص دهید، دور آن را خط بکشید تا همیشه در ذهنتان بماند و این کار را همیشه انجام دهید.

۴٫ نشانه های کوچک را نادیده نگیرید

هنگامی که اولین نشانه های استرس را در خود می بینید دلیل آن را از خود جویا شوید. اگر به خاطر مسائل روحی روانی نباشد که معمولا در مورد ایجاد استرس، ۹ بار از ۱۰ بار اینطور نیست، آن را کنار بگذارید. در مورد الویت های طرف مقابل خود صحبت کنید. به یکدیگر یادآوری کنید که چه چیزهایی واقعا ارزشمند است. زندگی را ساده بگیرید و بابت خصوصیات فرد مقابلتان خوشحال باشید.

۵٫ کارها را با یکدیگر انجام دهید

کنار یکدیگر برای فقرا آشپزی کنید؛ در یک گروه مذهبی برای کمک داوطلب شوید یا با گروه های حمایت از محیط زیست ارتباط برقرار کنید. با یکدیگر در اعمال خیرخواهانه شرکت کنید و نتیجه ی آن را در روابط خود ببینید.

۶٫ ارتباط واضح و محترمانه

سوء تفاهم ها منبع بسیاری از مشکلات هستند. همیشه با همسر خود صریح باشید و با عشق و احترام با او برخورد کنید.

۷٫ حقیقت را بگویید

این جمله را به یاد داشته باشید که اگر حقیقت را عنوان کنید مجبور نیستید به یاد بسپارید که بار آخر چه گفته اید. افرادی که حقیقت را بازگو می کنند استرس کمتری را در روابط خود تجربه خواهند کرد.

۸٫ تماس فیزیکی

تماس فیزیکی استرس را تضعیف خواهد کرد. هنگام تماشای تلویزیون روی یک مبل کنار یکدیگر بنشینید. هنگام صحبت کردن، رانندگی کردن یا در مراسم ها و رویدادها، دست همسرتان را بفشارید و از طریق تماس فیزیکی احساسات خود را منتقل کنید.

۹٫ نقاط قوت خود را تقویت کنید

یکی از روش های کاهش استرس در زندگی مشترک ، توجه به نقاط قوت طرف مقابل می باشد. معلم های با تجربه می دانند که اگربه نقاط قوت دانش آموزان بپردازند بیشتر تأثیر گذار خواهد بود تا اینکه بر نقاط ضعف آن ها تمرکز کنند. به نقاط قوت همسر خود توجه کرده و او را تشویق و تمجید کنید. انتقاد کردن تنها استرس بیشتری به همراه خواهد داشت.

۱۰٫ معنای زندگی را درک کنید

مشکلات مالی، یکی از اصلی ترین معضلات در زندگی زوج ها است. برای جلوگیری از این مشکل، نکته ی چهارم را همیشه به خاطر بسپارید و مسائل کوچک را نادیده نگیرید. بسیاری از مسائلی که موجب استرس ما می شوند در حقیقت ارزشی ندارند.

منبع: ریموژ

error: Content is protected !!