کاهش بخش‌های کرونایی بیمارستان بزرگ دزفول/ احتمال وقوع پیک جدید

علی قمیشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هفته گذشته شدت و انتشار ویروس کرونا در دزفول کاهش یافته و آمار مبتلایان و بستری‌ها نزولی شده است.

وی افزود: با کاهش آمار بستری‌ها، بخش‌هایی که برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول ایجاد شده بود، یکی پس از دیگری در حال بسته شدن هستند به‌طوری که ۱۴ بخش کرونایی این بیمارستان به ۹ بخش شامل پنج بخش حاد و چهار بخش آی سی یو کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یادآور شد: در روزهای اوج پیک بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری بودند اما اکنون با نزولی شدن روند بیماری در شهرستان حدود ۱۵۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند؛ ضمن اینکه آمار بیمارانی که به‌صورت سرپایی خدمات دریافت می‌کردند نیز به نصف رسیده است.

قمیشی عنوان کرد: اکنون می‌توانیم نیروهایی را که در اوج پیک به‌صورت اضافه وارد چرخه درمان بیمارستان شده‌اند، آزاد کنیم تا بیمارستان با نیروهای معمول خود فعالیت کند اما از سویی فشردگی و سختی پیک اخیر تأثیرات ناگوار زیادی برای کادر درمان داشته و در حال حاضر کادر درمان بیمارستان از نظر روحی و جسمی به‌شدت خسته هستند.

وی با اشاره به‌سرعت بالای واکسیناسیون کرونا در دزفول گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه واکسن دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزایش یافته و با افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون، ظرفیت تزریق واکسن کرونا در دزفول به ۱۰ هزار دُز در روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در دزفول تزریق شده است، اضافه کرد: با توجه به همکاری‌های ارزشمند و مستمر نیروهای بسیج، هلال احمر و گروه‌های جهادی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در امر واکسیناسیون، پیش‌بینی می‌شود تا بهمن‌ماه امسال تعداد ۶۰۰ هزار دُز واکسن در دزفول تزریق شود.

قمیشی در خصوص استقبال پایین از واکسن کرونا در برخی مناطق روستایی گفت: مداخلاتی توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور متناسب شدن پوشش واکسیناسیون در این مناطق صورت گرفته است؛ ضمن اینکه اتوبوس آمبولانس نیز به‌منظور انجام واکسیناسیون به مناطق روستایی اعزام شده است تا با کمک بهورزها، بخشداران و معتمدان روند واکسیناسیون در مناطق روستایی نیز تسریع یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به وقوع یک پیک جدید کرونا در اواخر مهرماه هشدار داد و افزود: این پیک می‌تواند نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، افزایش سفرها و دورهمی ها در روزهای اخیر باشد؛ بنابراین ضرورت دارد که شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر باشند و از سویی ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با تسریع در روند واکسیناسیون، آسیب‌های موج‌های بعدی کمتر و شدت بروز بیماری در شهرستان خفیف‌تر شود.

به گزارش مهر، دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

error: Content is protected !!