کاهش حضور کارکنان ادارات تاثیری در کندی روند شیوع کرونا ندارد

شکراله سلمان‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تنها راه مقابله با وضعیت فعلی شیوع کرونا در منطقه را تعطیلی کامل منطقه جنوب غرب خوزستان به مدت ۱۴ روز عنوان کرد و گفت: هیچ راهی جز تعطیلی ۲ هفته‌ای شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان برای خروج از وضعیت فعلی شیوع کرونا وجود ندارد.

وی دستورالعمل کاهش کارکنان ادارات و حضور یک سومی نیروها در محل کار را بی فایده عنوان کرد و گفت: این دستورالعمل هیچ فایده‌ای ندارد و حضور حداقلی کارکنان در محل کار و ادارات تنها به ازدحام بیشتر مردم در ادارات و نهادهای خدماتی منجر شده است و موجب گردیده تا مردم صفوف طولانی‌تری برای امور خود به راه اندازند.

وی بیان کرد: دستورالعمل کاهش حضور نیروها در محل کار باید لغو و ادارات به کلی تعطیل شوند، در غیر اینصورت امیدی به بهبود وضعیت فعلی نیست.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:به رغم تاکید مکرر فرمانداران آبادان و خرمشهر، هیچکدام از دستورالعمل‌های ستاد کرونا تاکنون در این شهرستان ها اجرایی نشده است و با این وضعیت امیدی به بهبود وضعیت فعلی وجود ندارد چرا که محدودیت‌های در نظر گرفته شده ضمانت اجرایی ندارند.

وی افزود: در نشست‌ ستاد کرونای آبادان و خرمشهر که امروز برگزار شد نیز هیچ تصمیم جدیدی مصوب نشد و تنها به تکرار مصوباتی بسنده شد که تاکنون نیز اجرایی نشده‌اند.

سلمان‌زاده همچنین با تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونایی در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱۱ نمونه گرفته شده ۱۰۰ مورد جدید مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان به ثبت رسید.
وی با اشاره به فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در آبادان افزود: ۲۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ ابتدا در شهر ووهان چین مشاهده شد و در مدت کوتاهی در جهان منتشر گردید.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از تردد و استفاده از ماسک را بیش از گذشته رعایت کنند.

تا امروز دوشنبه ۱۶ شهرستان خوزستان قرمز و ۹ شهرستان نارنجی اعلام شدند.

محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی همزمان با دیگر نقاط کشور از روز شنبه ۲۱ فروردین در استان خوزستان آغاز شده است.

error: Content is protected !!