کتمان کرونا/ خطای نابخشودنی دولت چین (فیلم)

دولت چین با پنهان‌کاری ۷ هفته‌ای درباره شیوع ویروس کرونا، این ویروس را به فاجعه‌ای جهانی تبدیل کرده است. یکی از پزشکان شهر ووهان نسبت به شیوع این ویروس هشدار داده بوده اما پلیس با او برخورد کرد.

عصرایران- زینب کریمی؛ پلیس شهر ووهان طی یک نامه به پزشکی که نسبت به شیوع این ویروس هشدار داده بود اخطار داد و او را متهم به شایعه پراکنی کرد. اماتهدید پزشک و سکوت دولت چین درباره اطلاع‌رسانی از شیوع ویروس کرونا فاجعه جهانی به بار آورد. این پزشک به دلیل ویروس کرونا درگذشت.

اما دلیل پنهان‌کاری دولت چین چه بوده؟ به نظر می‌رسد مهمترین دلیل آنان برای این مخفی‌کاری برپایی مراسم و جشن‌های سالانه حزب کمونیست چین بوده. مراسم ملی دولت چین نمایشی از اقتدار این دولت است و همزمان با سال نو در چین برگزار می‌شود و به نظر‌می‌رسد همزمانی انتشار این ویروس با این مراسم می‌توانست حضور مردم را مراسم تحت الشعاع قرار دهد.

دولت چین با انتخاب استراتژی مخفی کاری، امنیت جانی هزاران نفر را قربانی مراسم حکومتی خود کرده است. این مخفی‌کاری البته ضربه محکمی هم به خود چین زده. با آغاز شیوع کرونا و توقف پروازهای چین، مراودات اقتصادی این کشور با چالش روبرو شده و دولت چین خسارت سنگینی متحمل شده است.

___________________________

بیشتر بخوانید: 

پرواز کرونا به ایران/ شیوع ویروس مهلک در ایران از شنیده‌ها تا تکذیب (فیلم)

کرونا در کمین/ ویروسی که جان ده‌ها نفر را گرفت در همسایگی ایران است (فیلم)

همه آن چه باید درباره ویروس کرونا و مقابله با آن بدانیم

error: Content is protected !!