کرونا در اردبیل همچنان شکننده و خطرناک/۱۵۴ بیمار بستری هستند

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مهم‌ترین خطر در راستای افزایش شیوع کرونا در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و ورود مسافران از شهرهای دیگر به استان اردبیل است، اظهار کرد: در این راستا باید فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها در بین شهروندان ایجاد شود تا بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک همچنان ادامه دهند.

وی افزود: مبتلایان به کرونا باید شرایط قرنطینه در منزل را رعایت کنند تا از تردد بی مورد در جامعه خودداری شده و انتقال بیماری توسط مبتلایان به سایر افراد انجام نگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از کاهش میزان استفاده از ماسک در استان اردبیل توسط شهروندان انتقاد کرد و گفت: ناقلان خاموش این بیماری در کمین هستند و هرگونه بی احتیاطی در عدم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و پروتکل‌ها، کرونا در اردبیل را وارد پیک پنجم خواهد کرد.

حبیب زاده به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در اردبیل اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته خوشبختانه مورد فوتی کرونایی نداشتیم و ۱۶ بیمار کرونایی نیز با تشخیص کادر درمان در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار کرونایی بهبود یافتند گفت: ۴۶ بیمار کرونایی بدحال نیز همچنان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!