“کرونا ویروس جدید” ۵ برابر “جان سخت‌تر” از برآوردهای اولیه

نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد کرونا ویروس جدید می‌تواند بسیار بیشتر از برآوردهای اولیه در محیط و روی سطوح مختلف دوام بیاورد.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه خبری“سی‌ان‌بی‌سی” آمریکا، مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرد ویروس کرونا جدید می‌تواند روی سطوح تا ۱۷ روز فعال باقی بماند.

در تحقیقی که روی ۲ کشتی تفریحی “دایموند پرنسس” و “گرند پرنسس”  در سواحل ژاپن و کالیفرنیا آمریکا به عمل آمده مشخص شده حتی ۱۷ روی پس از تخلیه این کشتی‌های تفریحی مسافربری از مسافران مبتلا به ویروس کرونا، در آزمایش‌های انجام شده از روی سطوح مختلف در کابین این کشتی‌ها، ویروس فعال کرونا مشاهده شده است.

کشتی تفریحی “دایموند پرنسس” در دوران قرنطینه در ساحل یوکوهاما ژاپن/ ان بی سی

مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری آمریکا در گزارشی که در این باره منتشر کرده نوشته پیش از این تخمین زده می‌شد ویروس کرونا به طور میانگین تا ۳ روز روی سطوح فعال می‌ماند اما آزمایش‌های انجام شده از کابین‌های ۲ کشتی تفریحی “دایموند پرنسس” و “گرند پرنسس” در ژاپن و آمریکا نشان می‌دهد ماندگاری این ویروس در شرایط مطلوب محیطی می‌تواند ۵ برابر این تخمین اولیه باشد.

ویروس کرونا جدید به دلیل ماندگاری بالا در محیط خارج و نیز امکان سرایت بسیار بالا، شیوعی تصاعدی در دنیا دارد و کارشناسان نگران هستند که اگر سیاست های محدودکننده و قرنطینه در سرتاسر جهان به اجرا درنیاید، این ویروس تا ۱ سال آتی جمیعیتی بیش از نصف مردم کره زمین را درگیر کند.

یر اساس تخمین‌ها یک فرد ناقل ویروس در ظرف مدت ۱ ماهه اگر قرنطینه نشود و فعالیت عادی کند، می‌تواند بیش از ۴۰۰ نفر را آلوده کند، در صورتی که اگر همین فرد ۱ ماه در قرنطینه باشد حداکثر ۳ نفر از اطرافیان و اعضای خانواده خود را آلوده می‌کند.

کارشناسان بهداشتی و پزشکی با توجه به امکان سرایت و ماندگاری بالای ویروس کرونا جدید در محیط، ضدعفونی مداوم سطوح و شستشوی مکرر دست ها در طول روز را یکی از روش های مبارزه موثر با این ویروس می دانند.

بیشتر بخوانید:

نامه صریح سردبیر عصرایران به رئیس جمهور: جان شما از کارمندان عزیزتر است؟/ واقعاً چه در سر دارید؟ چه راهکاری می خواهید رو کنید که دنیا به آن نرسیده؟!

کرونا نرفته، هانتا آمده؟ (فیلم)

error: Content is protected !!