کمیسیون آموزش مجلس موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان است

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا  «محسن حاجی پور» در قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره «بهرام عین اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مهمترین موضوعات جامعه است و ضرورت دارد این وزارتخانه به فردی مطمئن سپرده شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در سیاست های کلی سلامت بر ارتقاء نظام انتخاب، ارزشیابی و تعلیم و تربیت اساتید و دانشجویان و مدیران در محیط های علمی و دانشگاهی تاکید شده است، افزود: این رویکرد باید متناسب با ارزش های اسلامی تدوین شده و تعیین خطی مشی ها و اجرای برنامه های تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی از وظایف مصرح قانونی وزارت بهداشت به شمار می آید.

وی با تاکید بر اینکه اگر در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، بدرستی عمل نشود، با وجود تخصیص بودجه، اخلال در کارآیی و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در انطباق مدارک و سوابق وزیر پیشنهادی اعلام می کند که دکتر عین اللهی در دو دوره معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده‌اند و علاوه بر آن در مراکز تحقیقاتی و آموزشی متنوعی در این وزارتخانه، مدیریت، دبیری و یا عضویت داشته‌اند.

حاجی پور ادامه داد: ۷۰ مقاله متناسب با موضوعات وزارت بهداشت در مراجع معتبر علمی داخلی و خارجی، بخشی از سوابق علمی ایشان است. همچنین وی قریب سی سال سابقه عضویت هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارند پروژه های دستیاری مختلف پزشکی و تحصیلات تکمیلی را راهنمایی و هدایت نموده‌اند.

وی درباره تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی گفت: بهره مندی عادلانه همه مردم به خدمات سلامت کشور،  مقابله به موقع و مناسب با بحران ها،  تنظیم صحیح زمان بازگشایی دانشگاه‌ها،  توجه به نیازهای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستیاران پزشکی مشغول خدمت در شبکه سلامت،  لزوم تحول در نظام سنجش و پذیرش رشته های علوم پزشکی،  توجه به مسائل فرهنگی و اخلاقی در بیمارستانها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و توجه به نیاز کشور به خودکفایی دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر پیشنهادی از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی در این باره متعهدبه اجرای آن شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی نیز اظهارداشت: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی واقع گرایانه تدوین شده و از جامعیت، شفافیت و صراحت نسبتا خوبی برخودار  است. اما کمیسیون انتظار داشت با توجه به سوابق وی در زمینه آموزش پزشکی و پژوهش و فناوری به جزئیات بیشتری پرداخته می شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی مانند قانون اساسی، سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی سلامت، قانون برنامه ششم توسعه و قوانین عادی مهم حوزه درمان و آموزشی پزشکی دارای هماهنگی و انطباق دارد، ادامه داد: همچنین ایشان در زمان جنگ و بعد از آن در درمان مجروحین جنگ تحمیلی نقش مهمی داشتهاند و از سال ۱۳۸۷ تاکنون نیز، رییس شورای بسیج جامعه پزشکی کشور هستند.

حاجی پور در خصوص بررسی نهایی برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت نیز خاطرنشان کرد: ایشان از تسلط مناسبی بر مسائل آموزش پزشکی و درمانی کشور برخوردار است و با عنایت به اینکه دارای پیشینه متناسب از جمله معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ریاست بیمارستان شهید لبافی نژاد هستند و همچنین تحقیقات و پژوهشهای علمی فراوانی انجام دادندو با توجه به تعهد ایشان برای ایجاد تحول در حوزه آموزشی وزارت بهداشت، کمیسیون با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اکثریت آراء موافقت است.

error: Content is protected !!