کودکان و زنان باردار از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند

با استفاده از وسایل کمکی مانند کلاه‌های نقاب دار، عینک آفتابی، لباس پوشیده، دستکش‌های نخی و پیاده روی در سایه نیز می‌توان از قرار گرفتن در آفتاب در امان ماند.

عضو هیئت علمی گروه بیماری‌های پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مکان‌هایی مانند کنار دریا و کوهستان که تابش آفتاب مستقیم و شدیدتر است، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باید هر دو تا چهار ساعت یکبار تکرار شوند.

به گزارش ایسنا، شهلا انشاییه اظهار کرد: بهتر است افراد بویژه کودکان در زمان‌های اوج تابش آفتاب یعنی ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرند و در  پیک نیک، کنار دریا یا کوهستان از کلاه‌های نقاب‌دار و کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ضد آفتاب‌ها از تیرگی پوست، ایجاد کک و مک و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کنند، اضافه کرد: استفاده از ضد آفتاب‌ها در افرادی که پوست روشن دارند، ضروری است و در کودکان باید از کرم‌های فیزیکی استفاده شود.

انشاییه تصریح کرد: ضد آفتاب‌های فیزیکی کرم‌هایی هستند که نور را منعکس می‌کنند نه جذب و اگر از ضد آفتاب برای کودکان استفاده می‌شود، حتما باید ضد آفتاب فیزیکی باشد. علاوه بر کودکان، زنان باردار نیز باید از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ضد آفتاب‌های شیمیایی نور را جذب و در خود نگه می‌دارند و این امر برای زنان باردار و کودکان مضر است و حتی سایر افراد نیز بهتر است از نوع فیزیکی کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند. بسیاری از ضد آفتاب‌ها مخلوطی از نوع فیزیکی و شیمیایی‌ هستند.

این متخصص پوست افزود: با استفاده از وسایل کمکی مانند کلاه‌های نقاب دار، عینک آفتابی، لباس پوشیده، دستکش‌های نخی و پیاده روی در سایه نیز می‌توان از قرار گرفتن در آفتاب در امان ماند.

انشاییه ادامه داد: آفتاب سوختگی، کک و مک، قرمزی و پیری زود رس پوست از اثرات تابش شدید نور آفتاب است. بیماری‌هایی مانند لوپوس به آفتاب حساس هستند و مبتلایان به این بیماری باید نسبت به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حساس‌تر باشند.

وی با بیان اینکه کرم‌های ضد آفتاب باید شب‌ها از روی پوست شسته شود، خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی مانند کنار دریا و کوهستان که تابش آفتاب مستقیم و شدیدتر است کرم های ضد آفتاب باید هر دو تا چهار ساعت تکرار شوند.

error: Content is protected !!