گیلان ۱۲۵ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرد

دکتر حسن رخ‌شاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان واکسن کرونا برای تزریق بر اساس اولویت ها در ۹ مرحله به استان گیلان تحویل داده شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۵ هزار نفر از گروه های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی و بیماران خاص در استان گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیر گروه بیماری مرکز بهداشت گیلان گفت: از حدود ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در این استان تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تزریق بقیه افراد در این گروه سنی در صورت تمایل آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس اولویت ها تزریق واکسن سالمندان ۷۹ – ۷۵ سال در شهرها و بالای ۷۰ سال در روستاهای گیلان در حال انجام است، اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا به این گروه های سنی با توجه به سیاست ها و راحتی سالمندان در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت انجام می شود.

دکتر رخ‌شاد گفت: در شهرهای بزرگ مدیران شبکه بهداشت با کمک فرمانداری ها، مراکزی را برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته اند، در رشت نیز ۲ مرکز شامل سالن شهدای ملوان در میدان انتظام و سالن ورزشی شهید چمران در بلوار چمران برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: ۴۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده که ۹۸ نفر از آنان بدحال هستند.

واکسیناسیون کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور ابتدا با تزریق کادر درمان در بخش مراقبت های ویژه در گیلان آغاز شد.

هم اکنون شهرستان استان گیلان شامل رودسر، رودبار، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و لنگرود، املش، سیاهکل، بندرانزلی، فومن، تالش و آستارا در وضعیت زرد بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.

error: Content is protected !!