یبوست را از راه طبیعی درمان کنید

تا وقتی دچار یبوست نشده باشید نمی دانید مشکل واقعی چیست. داروهای درمان این مشکل شایع بسیار زیاد هستند اما چنین راه حلی ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، تنظیم کردن خود با زمان دریافت دارو دشوار است و همچنین ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنید.

به گزارش دکتر کرمانی، گاهی دلیل یبوست مشخص نیست. اما می تواند به دلیل استفاده از برخی داروها، روش های درمانی و یا غذاهای خاص باشد. اگر از یبوست رنج می برید قبل از استفاده از داروهای قوی راه حل طبیعی را امتحان کنید. روش های طبیعی هم کم هزینه تر هستند و هم ملایم تر.

۱- آب رسانی: برخی از یبوست ها به دلیل کمبود آب در سیستم گوارشی اتفاق می افتند. نوشیدن آب به اندازه کافی کمک می کند همه چیز دوباره به حرکت در بیاید. در برخی موارد آب گازدار می تواند سریعتر روده را به حرکت در بیاورد.

۲- خوردن فیبر مناسب: اگر دچار یبوست شده باشید مسلما به شما می گویند فیبر بیشتری به برنامه غذایی اضافه کنید. خوردن نوع درست فیبر مهم است. مصرف ترکیبی از فیبر محلول و نامحلول برای حرکت دادن غذاها در سیستم گوارشی بدون گاز و نفخ اهمیت دارد. میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و در صورت مصرف مرتب آنها کمتر دچار یبوست خواهید شد.

۳- حرکت کنید: ورزش کردن حتی چیزی مانند یک پیاده روی ساده می تواند کمکتان کند سر وقت و منظم به دستشویی بروید.

۴- پرهیز از غذاهای ناسالم: به همان اندازه که خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات اهمیت دارد پرهیز از خوردن غذاهای ناسام حاوی نشاسته، کربوهیدرات و بسیار فرآوری شده نیز مهم است. چنین غذاهایی می توانند به سادگی مسیر گوارشی را ببندند.

۵- منیزیم: شیر منیزیم یکی از داروهای شناخته شده برای درمان یبوست است اما ممکن است سنگین باشد. به جای این دارو می توانید از مکمل های منیزیم یا غذاهایی استفاده کنید که سرشار از منیزیم هستند برای مثال سیب زمینی یا موز.

کافئین در شکل قهوه یکی از راه حل های شایع برای درمان یبوست است اما می تواند باعث کم آب شدن بدن و تغییر خلق و خو نیز بشود به همین دلیل کافئین از راه حل های مناسب برای درمان یبوست به حساب نمی آید.

error: Content is protected !!