یک شرکت فناور موفق به ساخت و صادرات داروی ضدمیگرن شد

علی اصغر ساعدی از مدیران این شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی ایران روز سه شنبه  در گفت‎ و گو با ایرنا تصریح کرد: در تابستان امسال با تایید گمرک موفق به صادرات قطره تاناستوم با کارکرد ضدمیگرن دارای مجوز سازمان غذا و دارو به کشورهای آلمان و عراق شدیم .

وی وجود یک ماده موثره که رقمی از بابونه است در تولید داروی ضدمیگرن را یکی از دلائل استقبال آلمانی ها از این قطره گیاهی عنوان کرد و گفت: بذری که در بخش کشاورزی کار کشت آن انجام می شود، تنها در ایران از سوی این شرکت دانش بنیان  صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آلمان یکی از کشورهای پیشرو در تولید و مصرف محصولات طبیعی است  و در حال حاضر ۷۰ درصد مصرف داروها در کشورآلمان گیاهی و طبیعی است.

این فعال دانش بنیان افزود: بازار داروهای گیاهی در داخل و خارج از کشور خیلی گسترده نیست، اما فروش این محصول در بازار داخلی نیز مناسب بوده است.

ساعدی عنوان کرد: طی دو ماه آینده قرص این قطره دارویی گیاهی ضدمیگران نیز وارد بازار خواهد شد.

او با بیان اینکه شرکت وی علیرغم شرایط اپیدمی کرونا و تحریم های اقتصادی علیه کشورمان، در تابستان امسال توانسته برای دومین بار صادرات عصاره زعفران استاندارد شده بر اساس کروسین و سافرانال را به کشورهای آلمان و کانادا داشته باشد این موفقیت را  نشان از رضایت مشتریان قلمداد کرد.

ساعدی گفت: عصاره زعفران صادر شده به این کشورها به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت مکمل‎ های طبیعی در محصولات ضد افسردگی و شادی آور استفاده می شود که بازخورد خوبی داشته است.

یک شرکت فناور موفق به ساخت و صادرات داروی ضدمیگرن شد

وی توضیح داد:‌ این عصاره حاصل چندین سال تلاش تیم تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان است که  در گریدهای مختلفی جهت استفاده در محصولات دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد دارد.

این فعال دانش بنیان همچنین از کشورهای سوئیس، فرانسه و نیوزلند بعنوان ۳ کشور اروپایی دیگر نام برد که این شرکت دانش بنیان موفق به صادرات عصاره زعفران به آنها شده است.  

ساعدی اعلام کرد: این شرکت دانش بنیان کیفیت محصولات خود را حاصل نظارت علمی بر انتخاب و کشت بذر مناسب تا فرآوری می‌داند و  متعهد به بهبود مستمر کیفیت محصولات ایرانی و گشودن افق‌هایی تازه در صادرات غیر نفتی است.

error: Content is protected !!