یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن نیاز داریم

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روند کاهشی و نزولی بستری‌ها و افزایش بهبود یافتگان را در سطح استان شاهد هستیم به گونه‌ای که در مجموع ۳۵۹ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۲۷۰ بیمار سرپایی به صورت موقت تحت درمان و قرنطینه کرونایی هستند.

وی تصریح کرد: همزمان با فروکش کردن موج پنجم کرونا در استان اردبیل کار واکسیناسیون با شتاب بیشتر در استان اردبیل در حال انجام است به طوری که تاکنون ۷۲۱ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برای تکمیل چرخه واکسیناسیون در استان در دوز اول و دوم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن نیاز داریم که با هماهنگی وزارت بهداشت قرار شده به صورت هفتگی به استان واکسن مورد نیاز تأمین شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه از فردا کار واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها آغاز می‌شود، افزود: این افراد با ثبت‌نام در سامانه و یا فراخوانی که انجام خواهد شد، می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند که جزئیات بیشتر در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در استان به گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون دوز اول و دوم واکسن خود را دریافت کنند تا ایمنی بیشتر در مقابله با بیماری کرونا شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: ما راهی جز تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل ویروس خطرناک کووید ۱۹ نداریم و ضروری است همه در میدان عمل به وظیفه خطیر خود به شایستگی جامه عمل پوشانده و بیش از گذشته مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

error: Content is protected !!