یک هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در چند هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان تا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته بود که با اقدامات صورت گرفته از سوی مردم و مسئولان روند بیماری اکنون سیر نزولی دارد.

وی با بیان اینکه در ایام عید فطر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد دید و بازدیدها کنترل شد در حالی که از این بابت نگران بودیم افزود: خوشبختانه اقدامات موثری همچون جلسه با بزرگان و شیوخ طوایف در بحث پیشگیری از برگزاری تجمعات در استان اجرا شد تا دید و بازدید عید انجام نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تشکر از ائمه جمعه شهرستان ها، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری بابت همکاری خوبی که داشتند گفت: اگرچه عید فطر سرعت کاهش بیماری را کندتر کرد اما روند افزایشی نشده و امیدواریم در هفته‌های آینده سیر نزولی بیماری با سرعت بیشتری حرکت کند.

وی در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان طی ۲ مرحله در استان اجرا شد. مرحله نخست این طرح در زمان وقوع پیک دوم کشور اجرا شد که بسیار موثر واقع شد.

ابول نژادیان ادامه داد: مرحله دوم طرح با هدف تشدید بیماریابی همزمان با پیک سوم بیماری در استان آغاز شد و تیم‌ های رهگیری تا ۵۰ درصد افزایش یافتند و به همین نسبت به ظرفیت نیروی انسانی بسیج اضافه شد.

وی بیان کرد: ۲۵ درصد ظرفیت نیروی بسیج استان در اختیار تیم‌ های نظارتی قرار داده شد تا همراه همکاران ما بازرسی از بازار و نهادهای مختلف را انجام دهند همچنین ۲۵ درصد نیروها در اختیار تیم‌ های حمایتی این طرح قرار گرفتند تا در توزیع بسته‌های معیشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی به ازای یک نفر بیمار، تا ۱۵ نفر را رهگیری و از ۱۰ نفر نمونه گیری کردیم گفت: بخش بهداشت و درمان، ظرفیت مشخصی دارد و در بعضی مواقع به کمک سازمان‌ های دیگر نیاز دارد که خوشبختانه بسیج و هلال احمر در این زمینه به ما کمک کردند و اکنون وضعیت آرامی در خوزستان حاکم شده است.

وی در ادامه به موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: با ورود محموله جدید واکسن به استان، افراد بالای ۷۰ سال می‌ توانند برای واکسینه شدن به نزدیک‌ ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

ابول نژادیان بیان کرد: امیدواریم روند واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال با سرعت بیشتری انجام شود تا از هفته آینده واکسیناسیون افراد  ۶۵ تا ۶۹ سال را آغاز کنیم. اکنون ۷۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۴۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال در استان واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: طبق سند ملی، در فاز دوم واکسیناسیون که اکنون در حال انجام است تا افراد بالای ۶۵ سال را واکسینه می کنیم و در ادامه وارد فاز سوم واکسیناسیون می‌ شویم که در این فاز، ابتدا به افراد ۱۸ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ ای، واکسن تزریق می کنیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه بر اساس سند ملی، کار واکسناسیون را انجام می دهیم گفت: در فاز سوم پرسنل بیمارستان‌ های غیرکرونایی، واکسینه می‌ شوند همچنین از ابتدای هفته آینده واکسیناسیون پرسنل آی سی یو و سی تی اسکن بیمارستان‌ های خصوصی را شروع می کنیم البته لازم است که سازمان نظام پزشکی اسامی پرسنل مراکز درمانی خصوصی که دارای بیمه هستند  را به ما اعلام کند.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون های پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری انجام می شود افزود: سالن‌های بزرگی برای برگزاری امتحانات در نظر گرفته شده همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه انجام می شود و مردم از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

error: Content is protected !!