۱۰۵۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونادر فارس بستری هستند/هشدار پیک پنجم

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح‌الله حسینی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، به یک هزار و ۵۵ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی از انجام یک میلیون و ۶۲ هزار و ۸۵ تست تشخیص کرونا ویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، اول تیر، در فارس خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۱ هزار و ۶۲۱ تست تشخیصی مولکولی و ۱۱۰ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در فارس از افراد مشکوک تهیه و بررسی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با انجام تست‌های مولکولی ۲۷۲ هزار و ۸۲ بیمار مثبت قطعی و با تست‌های سریع ۱۷ هزار و ۱۳۴ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۹ هزار و ۲۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با ابراز خرسندی از اینکه ۲۶۳ هزار و ۶۵۸ بیمار مبتلا به کرونا طی این مدت در فارس بهبود پیدا کرده‌اند، از مرگ سه بیمار دیگر ابراز تأسف و اضافه کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۴۷۵۴ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان در بعضی از شهرستان‌ها هستیم و این موضوع می‌تواند نشانه‌هایی از اوج گیری دوباره کرونا و شروع موج پنجم باشد.

حسینی گفت: این افزایش موارد ابتلاء و بستری در فارس ناشی از ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی بوده و ضروری است که به صورت جدی تر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی اقدام کنیم.

error: Content is protected !!