۱۰۹۰ بیمار کرونایی در استان فارس بستری هستند/ رعایت فاصله فیزیکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۶ هزار و ۴۷۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۳ هزار و ۴۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۰ هزار و ۹۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۰ هزار و ۷۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۷۶۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۶۴ هزار و ۷۲۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون، مدافعان سلامت در مقابله با این بیماری با از جان گذشتگی و ایثار به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند، عنوان کرد: تنها راه رهایی از این بیماری و یاری رساندن به مدافعان سلامت، عمل به توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و ضدعفونی کردن و شستشوی مرتب دست‌ها است

error: Content is protected !!