۱۰ شهرستان خراسان جنوبی به رنگ قرمز و نارنجی درآمدند

محمد دهقانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها، روند افزایشی موارد مثبت بستری در استان بخصوص در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس منجر به تغییر رنگ این شهرستان‌ها شده است.

وی گفت: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی سراسری که امروز (۱۸ فروردین) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند که نشان‌دهنده روند افزایشی تداوم یافته‌ای است که در بستری بیماران کرونایی شاهد هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: شاهد افزایش قابل توجه بستری‌های خانوادگی در بیمارستان‌ها هستیم که دو یا چند عضو خانواده مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و نشان‌دهنده گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح استان است.

وی گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم این روند متوقف شود.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته مرکز استان بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

روز گذشته (سه‌شنبه) اولین بار پس از پاییز سال گذشته و پشت سر گذاشتن پیک سوم کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان روزانه در این استان سه رقمی شد.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا مواجه شد، اکنون سه شهرستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر ۹۹، روند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این استان پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خراسان جنوبی وارد موج چهارم کرونا شده است و احتمال تغییر رنگ شهرستان‌های استان همچنان وجود دارد.

error: Content is protected !!