۱۱۴ بیمار کرونایی در شرق استان سمنان بستری هستند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی بستری شدند، افزود: در حال حاضر ۱۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۸۴ بیمار با علایم مشکوک طی شبانه روز گذشته به مراکز درمانی و اورژانس در شاهرود و میامی مراجعه کردند. 

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته پاسخ ۳۴ نمونه آزمایشگاهی در شرق استان سمنان مثبت اعلام شد، ابراز داشت: طبق آخرین رنگ‌بندی بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا کشور از سه روز قبل، شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

چمن از عموم مردم به جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شب های قدر تشکر کرد و اظهار داشت: در بررسی های میدانی شهروندان در شب های قدر، فاصله گذاری فیزیکی مناسب، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله پرهیز از دورهمی‌ها را به خوبی رعایت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به روند سیر نزولی ابتلا، بستری و فوت بیماران کرونایی در زیرمجموعه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شاهرود با توجه به قرار گرفتن در وضعیت نارنجی کرونایی، مقدار کمی از سطح خطر پایین آمده است و شاهد بهبود نسبی اوضاع هستیم.

وی با بیان اینکه باید همچنان توصیه های بهداشتی را جدی گرفت، افزود: خطر فراگیری نمونه ویروس هندی در کشور وجود دارد و همچنان چرخه انتقال ویروس در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۳۳۸ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۹۰۶ تن رسید. پنج هزار و ۵۱۵ بیمار بدحال نیز در بخش‌های آی سی یو بستری هستند.

همچنین از دیروز تا امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۴۴۱ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۸ تن رسید.

error: Content is protected !!