۱۳۴ هزار دُز واکسن به جامعه هدف در شاهرود و میامی تزریق شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته بیش از ۱۳ هزار دُز واکسن در شرق استان سمنان تزریق شد، افزود: با ادامه روند توزیع مناسب واکسن در روزهای آینده، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توان افزایش ظرفیت واکسیناسیون را دارد.

وی از تلاش بی وقفه کارکنان حوزه بهداشت جهت واکسیناسیون گروه های هدف در شاهرود و میامی تقدیر کرد و اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت دانشجویان با شتاب بالایی ادامه دارد و در صورت استمرار توزیع مناسب واکسن و روند رو به کاهش بیماران کووید۱۹ آرامش نسبی به جامعه بازخواهد گشت.

چمن با بیان اینکه طی چند روز گذشته روند رو به کاهش را در آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی را شاهد هستیم، ابراز داشت: در شبانه روز گذشته ۵۳ مورد جدید بیمار کووید۱۹ در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند و در حال حاضر ۱۲۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۸ نفر در کشور بر اثر این بیماری جان باختند و مجموع جان باختگان  بیماری کووید۱۹ به ۱۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

همچنین از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۳۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۶ نفر رسید. 

error: Content is protected !!