۲۸ بیمار بدحال کرونا در بیمارستان شاهرود بستری هستند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه‌شنبه با بیان اینکه شاهد روند صعودی نگران کننده ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی مشابه سایر نقاط دیگر کشور هستیم، افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته پاسخ آزمایش ۲۲۴ مورد جدید قطعی ابتلا مثبت اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شمار مراجعه مبتلایان به علایم مشکوک در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزایش یافت، اظهار داشت: طی این بازه زمانی ۳۲۴ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان های این شهرستان مراجعه کردند. 

چمن با بیان اینکه این روند فزاینده و مراجعات رو به ازدیاد کارکنان حوزه بهداشت را برای ساماندهی امور و خدمت رسانی در شرایط بسیار پراسترس و دشوار قرار داده است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۲ بیمار در بخش های مختص به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از همراهی تمامی دستگاه های اجرایی، نظارتی و عامه مردم قدردانی کرد و گفت: در این شرایط سخت و طاقت فرسا انتظار این است که ۲ هفته همه مردم سخت گیرانه، با جدیت و قاطعیت تمامی محدودیت ها را رعایت کنند تا بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری از این شرایط فوق بحرانی عبور کنیم.

به گفته وی، باید با رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه های بهداشتی آهنگ رو به رشد نگران کننده کند شود تا بتوانیم با آسیب، ابتلا و تلفات کمتری این موج سهمگین را مدیریت کنیم.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۹۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ تن رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴ هزار و ۷۶۰ تن بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و  سه هزار و ۱۳۲ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ تن رسید.

error: Content is protected !!