۳۰ درصد جمعیت هدف استان بوشهر دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش سرعت واکسیناسیون در استان بوشهر، روز گذشته حدود ۱۵ هزار دز واکسن در استان تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر تاکنون حداقل یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار و ۳۸۳ نفر از این افراد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت هدف استان بوشهر حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند اضافه کرد: ۳۰ درصد جمعیت هدف استان هر دو دز واکسن دریافت کرده‌اند.

افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون

وی از افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان خبر داد و افزود: تلاش شده تا برای افزایش سرعت واکسیناسیون در شهرستان‌های گناوه، کنگان و دشتی نیز تعداد مراکز افزایش یابد.

خواجه ئیان با بیان اینکه در استان بوشهر به اندازه کافی واکسن داریم ادامه داد: ظرفیت مراکز تزریق واکسن را بالاتر برده‌ایم و شاهد افزایش تزریق روزانه واکسن هستیم.

وی از انجام واکسیناسیون در گروه‌های سنی و مشاغل پرخطر را در شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در استان بوشهر حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اعزام اکیپ‌های سیار به روستاها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام واکسیناسیون گروه سنی ۳۲ تا ۳۵ سال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۳ درصد از این افراد این گروه سنی واکسن دریافت کرده‌اند.

وی به اعزام اکیپ‌های سیار برای واکسیناسیون در مناطق روستایی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: جمعیت ساکن در مناطق روستایی و کم برخوردار با سرعت بالایی واکسینه خواهند شد.

خواجه‌ئیان ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده نیمی از حمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

error: Content is protected !!