۳۸ میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته پزشکی به خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با توجه به ضرورت و حیاتی بودن دستگاه الکتروشوک در مراکز درمانی، دو دستگاه الکتروشوک به همراه تجهیزات جانبی برای بیمارستان های استان خریداری شده است که بزودی بکارگیری خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۲ دستگاه پیشرفته بالن پمپ و ماموگرافی، دو دستگاه مانیتور علایم حیاتی و یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای تشخیص عارضه هایی جنینی نیز برای استفاده در مراکز تشخیصی و درمانی تهیه شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد. و در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حدود دو ماه گذشته ۱۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین رنگبندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!