۴۰۶مبتلای جدید به کرونا در فارس شناسایی شدند/۳۱۲نفر در «ای سی یو»

به گزارش خبرنگار مهر، دکترعبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۱ هزار و ۷۱۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۷۴ هزار و ۸۸۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۹ هزار و ۹۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اشاره به جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۴۷۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه از بهبودی ۳۷۸ هزار و ۵۷۱ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر همتی با بیان اینکه ۴۰۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، از افزایش نسبی تعداد بیماران بستری نسبت به روز گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون سه هزار و ۷۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۹۰۳ بیمار با مراجعه به مراکز منتخب شانزده ساعته استان، به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام تزریق ۹۴ هزار و ۹۲۷ دوز واکسن کرونا طی شبانه روز گذشته در استان گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۹۸۲ دوز نوبت اول واکسن کرونا و ۷۳۴ هزار و ۷۴۶ دوز نوبت دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و مجموع آمار تزریق واکسن کرونا در فارس، به دو میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۲۸ دوز رسیده است.

دکتر همتی از تمام افرادی که برای تزریق واکسن کرونا فراخوان شده‌اند خواست بر اساس برنامه‌ای که روزانه در پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام می‌شود، برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون تعیین شده، مراجعه کنند تا با تزریق واکسن، شاهد افزایش ایمنی و سلامتی جامعه در برابر این اپیدمی باشیم.

error: Content is protected !!