۴۵ درصد بابلی‌ها واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر سید فرزاد جلالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون بابل به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۲۰ دُز واکسن کرونا به شهروندان بالای ۱۸ سال شهرستان بابل تزریق شد که از این آمار ۱۸۹ هزار و ۵۷۴ دُز مربوط به نوبت اول و ۱۰۱ هزار و ۵۴۶ دز مربوط به نوبت دوم است.

وی افزود: با افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در بابل به چهار مرکز شامل مصلای بابل، سالن سپاه شهرستان و سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل به همراه تزریق خودرویی واکسن در پارک پردیس، تزریق روزانه واکسن کرونا در بابل به حدود ۶ هزار دُز رسیده که این آمار با توجه به ظرفیت‌های موجود همچنان قابل افزایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنان که تزریق واکسن کرونا در بابل شتاب گرفت از سویی دیگر شاهد کاهش بستری بیماران کرونایی در بابل هستیم. خوشبختانه به مرور بیمارستان‌های بابل از حجم سنگین موج پنجم خارج می‌شوند.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی کرونایی در بابل ثبت نشد، اما ۲۹ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بیمارستان‌های بابل هستند.

وی گفت: با ترخیص ۳۲ بیمار کرونایی از مراکز درمانی آمار کل بستری بیمار کرونایی به ۱۷۴ نفر رسیده و این آمار همچنان بر مدار کاهشی قرار دارد.

جلالی بیان کرد: انتظار می‌رود شهروندان شرایط را عادی تلقی نکنند و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند تا همچنان شاهد روند کاهشی بستری و ابتلای بیماران کرونایی در بابل باشیم.

error: Content is protected !!