۴۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در قم دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک محبی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: ۴۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ولی با توجه به اینکه روند اجرای واکسیناسیون در قم به خوبی پیش می‌رود، متأسفانه آمار در بخش‌های استان نامطلوب است.

وی افزود: میانگین واکسن در افراد بالای ۶۰ سال در کشور ۸۸ درصد است این در حالی است که در قم این گروه کم‌تر از ۷۰ درصد و از میانگین کشوری پایین‌تر است این مسئله می‌تواند در ایجاد موج ششم در آبان ماه تأثیرگذار باشد. همچنین اجرای خدمات سلامت شهری برای سالمندان در ۲۸ مرکز به زودی آغاز می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: با توجه به حذف شرایط سنی افراد بالای ۱۷ سال هنوز به دلایلی واکسن نزده‌اند و افرادی که واکسن نزده‌اند در تیر رس ویروس کرونا قرار دارند. در قم به لحاظ تزریق واکسن از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما درخواست داریم تا تمامی شهروندان با دعوت چهره به چهره افرادی را که از تزریق واکسن هراسان هستند را به این امر ترغیب کنند.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طرح واکسیناسیون سیار به طور هدفمند در استان قم اجرا شود که نیازمند همکاری نیروهای مسلح و بسیج و سپاه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم عنوان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و هم چنین مراکز فروش آبمیوه و بستنی و آرایشگاه‌ها غیر قابل قبول است. همچنین استفاده از ماسک هم در مکان‌های عمومی تنها ۶۳ درصد است.

error: Content is protected !!