۵۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال خراسان شمالی واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد هاشمی پیش از ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی هفته گذشته روند کرونا در استان نزولی بوده و بیمارستان‌ها خلوت تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از کاهش تعداد فوتی نیز خبر داد و گفت: میزان تست مثبت در استان به ۲۲ درصد رسیده است.

وی افزود: اکنون به شرایط نسبتاً پایدار رسیده‌ایم اما برای کنترل اپیدمی و جلوگیری از شروع مجدد کرونا نیازمند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم که اکنون این مسائل کمرنگ شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه وضعیت شهرستان‌های فاروج، گرمه و راز و جرگلان زرد است، بیان کرد: سایر شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: تا روز گذشته ۴۰۷ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است که ۲۸۹ دز آن اول و باقی موارد دز دوم بوده است؛ لذا تاکنون ۵۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شده‌اند.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بین سن ۱۵ تا ۱۸ سال نیز آغاز شده و تاکنون ۴ هزار دز تزریق شده است.

وی افزود: همچنان سرعت واکسیناسیون در استان بالاست به طوری که روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود؛ اما در شهرستان‌های شیروان و راز و جرگلان سرعت پایین‌تری را شاهد هستیم.

هاشمی گفت: با ادامه روند فعلی نیاز به راه اندازی مرکز جدید واکسیناسیون نداریم زیرا مراکز فعلی به ظرفیت کامل استفاده نرسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در انتها بیان‌کرد: شهرستان‌های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در تزریق واکسیناسیون بهتر عمل کردند به طوری که ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان‌ها واکسینه شده‌اند.

error: Content is protected !!