۶ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

علی رئوفی چهارشنبه شب با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان افزود: همچنین شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بستک، سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
وی بیان داشت: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار،  در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد نیز فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: مشاغل گروه ۲ شامل بوستان‌ ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی است که باید در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز تعطیل باشند.
رئوفی تصریح کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌ های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، نوشت افزار، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، آتلیه ‌های عکاسی، آژانس‌ های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران و کافی شاپ باید در شهرهای قرمز  تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.
وی گفت: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌ های رانندگی، نیز مشاغل گروه ۲ هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.
جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مشاغل گروه سه هم شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌ های ورزشی، چایخانه ‌ها و قهوه ‌خانه ‌ها که در کل ساعت های شبانه روز باید تعطیل باشند و همچنین، آموزشگاه ‌های موسیقی و زبان با حضور ۱۰ نفر و موزه‌ ها و تئاتر و مهدهای کودک نیز باید در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل شوند.
رئوفی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسوول نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها اداره‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسوول نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام کنند و در سایر اداره‌های ارائه خدمات با حضور۵۰ درصد از کارکنان انجام خواهدشد.
معاون استاندار هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان اداره‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد نیز، بیان داشت: در این شهرستان‌ها کارکنان اداره‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر اداره‌های شهر ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.

ورود خودروهای شخصی به شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است
رئوفی تصریح کرد: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایر شهرها ممنوع است.
وی ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های استان هرمزگان، از ساعت ۲۲ تا سه بامداد، اعمال می‌شود.
جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: با توجه به خطر جدی ویروس کرونا، مردم استان با جدیت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع و مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی را رعایت کنند.

error: Content is protected !!