۹ ماه گذشت و از خسارت سیل خوزستان پرداخت نشد

رییس انجمن صنفی کشاورزان شوش از بی آبی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی پای پل در غرب کرخه و محرومیت این اراضی از کشت در سال جاری به همین علت گلایه کرد.

عبدالرحیم رحیمی نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این اراضی حدود ۲۰۰ کشاورز به کشاورزی مشغول هستند و با توجه به نبود آب، امسال در این اراضی کشتی انجام نشد و این مساله معیشت و اقتصاد این خانوارها را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

وی افزود: اگر آب برای این اراضی تامین شود و کشاورزان بتوانند به کشت محصولات استراتژیکی شامل گندم، ذرت و جو بپردازند، معیشت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰  خانوار که از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند تامین می‌شود.

رحیمی نیا تصریح کرد: علاوه بر این مشکل، سیل فروردین ماه امسال خسارت حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزان و دامداران این شهرستان وارد کرد و موجب نابودی زندگی و سرمایه این خانوارها شد که متأسفانه هنوز هیچ اقدامی برای جبران این خسارت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: این مساله در حالی است که در خصوص جبران خسارت سرمازدگی اخیر در استان‌های شمالی کشور سریعاً اقداماتی انجام شد و خواسته ما این است که دولت نسبت به جبران این خسارات عمل کند.

رحیمی نیا اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌ها و ادارات مانند شرکت پشتیبانی امور دام با عملکرد ضعیف و گاهی غیر مطلوب و حتی غیر قانونی، مشکلات و بحران‌هایی را برای کشاورزان ایجاد می‌کنند که نمونه بارز آن نحوه خرید و محاسبه پول ذرت تولیدی سال گذشته و پرداخت نکردن وجه ذرت تولیدی امسال با گذشت بیش از یکماه از برداشت است که این مساله مشکلات اقتصادی برای کشاورزان خوزستان و شهرستان ایجاد کرده است.

error: Content is protected !!