انجمن اهدای عضو ایرانیان: هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند عضو جان خود را از دست می دهد

در حال حاضر ۲۷ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور وجود دارد که متاسفانه هر دو ساعت یک نفر از آنها به دلیل نبود ارگان های حیاتی از قبیل قلب، کلیه و کبد جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا؛ نایب رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان عصرچهارشنبه در نشست با هیات مدیره انجمن اهدای عضو هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر در ایران اسلامی پیشرفت های بسیاری در خصوص پیوند اعضا صورت گرفته و حتی پیچیده ترین پیوندها نیز در کشور انجام می شود.

دکتر امید قبادی بیان داشت: امروز یکی از ضرورت های مهم در حوزه سلامت کشور ما با توجه به آمار بیماران نیازمند به اهدای عضو، ترویج فرهنگ آن است.

وی افزود: با گسترش فرهنگ اهدای عضو در کشور می‌توان زندگی را به این بیماران هدیه کرد.

دکتر قبادی خاطرنشان کرد: باید این آگاهی در جامعه ایجاد شود که خانواده های ایثارگر اهداء کننده عضو، جایگاه کمتری نسبت به خانواده های شهدا ندارند.

وی ادامه داد: خانواده شهید، از جان عزیز خود، برای دفاع از جان، مال و ناموس کشور می گذرد، مادر فرد مرگ مغزی نیز با اینکه حرکت قفسه سینه و ضربان قلب عزیزش را می بیند، باز هم به اهداء اعضای بدن عزیزش برای نجات جان دیگران رضایت می دهد.

وی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی انجمن اهدای عضو در هرمزگان، گفت: این انجمن ها به عنوان یک سازمان مردم نهاد نقش کلیدی در جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه دارند.

error: Content is protected !!