بهبود ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری

بهبود بیماران مبتلا به کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در چند روز گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس با وضعیت جسمانی مطلوب و رو به بهبود از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

به گزارش ایسنا مجید شیرانی ۲۶ اسفندماه در  ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری خوب مردم در امر پیشگیری از این ویروس، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۳ بیمار مشکوک و موارد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در چند روز گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس با وضعیت جسمانی مطلوب و رو به بهبود از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

وی با ابراز نگرانی از آمار  ابتلایان به کرونا ویروس در شهرستان‌های بروجن و لردگان، افزود: یکی از دلایل بالا بودن آمار ابتلا به کرونا در این شهرستان‌ها به علت مراودات با استان‌های هم‌جواری است که آمار ابتلا به این ویروس در آن‌ها بالا است.

شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر نمونه ۵۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری توسط وزارت بهداشت مثبت اعلام شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸ بیمار فوت شده‌اند که بیش‌تر فوتی‌ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: باتوجه به اینکه آزمایشات کرونا مثبت اعلام شده در آزمایشگاه استان باید به تأئید آزمایشگاه پاستور تهران برسد، معمولا جواب آزمایشات با تأخیر چند روزه اعلام می‌شود.

راه‌اندازی کمپین بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری

در ادامه سید راشد جزایری با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع سلامت برای پیگیری موارد مشکوک مبتلا به کرونا، اظهار کرد: بیش از ۶۳ درصد مردم در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و کسانی که دارای علائم مشکوک هستند با آن‌ها تماس گرفته و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

جزایری با بیان اینکه تاکنون از ۲۹۳ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری نمونه‌گیری شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد آزمایش ۵۲ نفر مثبت اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: شهرستان شهرکرد با ۲۳ بیمار، بروجن با ۱۱ بیمار  و لردگان با ۷ بیمار بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین از موارد فوتی کرونا ویروس ۳ مورد در شهرستان شهرکرد، ۳ مورد در شهرستان بروجن و ۲ مورد در شهرستان لردگان گزارش شده است.

جزایری با بیان اینکه کمبود وسایل حفاظتی برای کادر درمان از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی است، عنوان کرد: در مراکز درمانی اقدامات تکمیلی مانند درمان حمایتی، آنتی بیوتیک و ضدویروس برای بیماران بستری انجام می‌شود.

وی در پایان از راه‌اندازی کمپین بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری، گفت: یک‌هزار تیم ۲ نفره در همین راستا ساماندهی شده‌اند که در سه مرحله عملیات الکترونیک آموزش، غربالگری، درمان و پیگیری، تیم‌های بسیج ملی مبارزه با کرونا و بسیج ملی اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی عمومی در خصوص این بیماری صورت می‌گیرد.

وی توصیه کرد: خودروهای حامل فرآورده‌های گوشتی از استان‌های مجاور و شمالی مورد نظارت بیش‌تری قرار بگیرند.

error: Content is protected !!