جمع آوری کیک‌های مشکوک در آبدانان ایلام

کیک

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان استان ایلام اعلام کرد: کیک‌هایی در سطح بازار وجود دارد که پس از بررسی وجود قرص در داخل بعضی از این محصولات اثبات شده است که جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است:

قابل توجه همشهریان ساکن شهرستان آبدانان

باتوجه به بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک‌هایی در سطح بازار وجود دارد که پس از بررسی، وجود قرص در داخل بعضی از این محصولات اثبات شد.

این محصولات در فروشگاه‌های توزیع کننده در حال جمع آوری بوده و جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه ارسال شده اند.

با توجه به اینکه موارد مشابه در سایر استان‌ها هم مشاهده شده است از همشهریان تقاضا می‌شود در خرید و مصرف اینگونه محصولات دقت لازم را بعمل آورند و در صورت مشاهده قرص در این محصولات واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان را با شماره تلفن ۳۳۶۲۲۳۰۰ مطلع نمایند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز از مردم استان خواست: نسبت به عرضه و مصرف کیک‌های خوراکی که حاوی قرص‌های مشکوک است، توجه ویژه کنند هرچند موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

در روز‌های پایانی هفته گذشته، تصاویری از وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی تولید برخی کارخانجات ایرانی در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فضای مجازی منتشر شد که بررسی‌های صورت گرفته توسط نهاد‌های مسوول، واقعی بودن این گزارش‌ها را تایید کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این موضوع با تاکید بر اینکه گزارشات واصله به وزارت بهداشت مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی به هیچ عنوان به خط تولید این محصولات مربوط نیست، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی در دو استان سیستان بلوچستان و هرمزگان، مشخص شد این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده است.

جهانپور با بیان اینکه هرگونه جاسازی قرص در این کیک‌ها پس از روند تولید اتفاق افتاده است، اظهار کرد: طبق گزارشه‌ایی که به دست ما رسیده است و بررسی‌هایی که از شرکت‌های صنایع غذایی در این استان‌ها داشته‌ایم، این قرص‌ها به هیچ عنوان در طی فرآیند تولید درون کیک‌ها گذاشته نشده است.

error: Content is protected !!