درمان بیمار مبتلا به "فوبیا" با دستورالعمل‌های درمانی طب سنتی

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ “فوبیا” یا هراس نوعی ترس بیمارگونه و پایدار در فرد است که در اثر قرار گرفتن او در یک موقعیت خاص ایجاد شده باعث اختلال در زندگی روزمره وی می‌شود.

بین ۵ تا ۷ درصد از مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند و از داروهای اعصاب و روان یا روان‌درمانی برای بهبود خود استفاده می‌کنند.

این قبیل افراد معمولا سوار آسانسور و مترو نمی‌شوند زیرا با قرار گرفتن در فضاهای بسته دچار ترس شدید شده علائمی مانند تعریق، لرزش بدن، تنگی نفس، احساس خفگی، تپش قلب و …. در آنها بروز می‌کند!

درمان بیمار مبتلا به “فوبیا” با دستورالعمل‌های درمانی طب سنتی

خانمی ۵۵ ساله مبتلا به فوبیای فضای بسته بود؛ از آسانسور استفاده نمی‌کرد و در تونل و اتاق‌های دربسته، دچار وحشت و اضطراب شدید می‌شد.

از نظر مزاجی، طبع وی گرم و مرطوب بود؛ بعد از بررسی‌های لازم توسط طبیب حاذق، فصد از دست این بیمار انجام شد و دمنوشی مرکب از گل گاوزبان، سنبل‌الطیب، اسطوخدوس، بادرنجبویه و افتیمون برای این بیمار تجویز شد.

این بیمار در مراجعه بعدی پس از یک ماه و نیم در توصیف علائم بالینی خود اعلام کرد با درمان‌های صورت گرفته در جلسه نخست، وضعیت بهتری دارد و احساس سنگینی که در عضلات و قفسه سینه خود داشته رفع شده است.

این بیمار، ۲ جلسه دیگر تحت درمان قرار گرفت؛ یک نوبت حجامت بین دو کتف و یک نوبت دیگر فصد دست انجام شد؛ چای ترش و شربت سرکنگبین نیز تجویز شد.

اکنون ۱۰ ماه از درمان این بیمار بر اساس تجویزهای ذکر شده در بالا می‌گذرد و بیماری فوبیای این فرد درمان شده و در حال حاضر هیچ ترسی در خود احساس نمی‌کند.

انتهای پیام/

error: Content is protected !!