رژیم غذایی برای شکم ۶ تکه

افراد بسیاری رویای دستیابی به شکم شش تکه را در سر می پرورانند، اما زندگی شلوغ در اداره، مدرسه یا خانه ممکن است برنامه ورزشی شما در مسیر تحقق این هدف را مختل کند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “مدیکال دیلی“، خوشبختانه روش دیگری برای کمک به کوچک شدن اندازه دور کمر و بهره‌مندی از شکم عضلانی و شش تکه وجود دارد و آن اصلاح و تنظیم رژیم غذایی است.

باشگاه تنها مکانی نیست که می توانید بدن رویایی خود را در آن بسازید و آشپزخانه منزل نیز می تواند در تحقق اهداف تناسب اندام شما نقش مهمی را ایفا کند.

برخی مواد غذایی می توانند روند چربی سوزی را تسریع کنند و شکل بدن را بهبود ببخشند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

میوه ها و سبزی ها

فرمول غذایی برای شکم شش تکه

ترکیبی خوب از میوه ها و سبزی ها می تواند یک وعده غذایی بسیار مغذی را در اختیار شما قرار دهد. این مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است که به کاهش وزن و تقویت چربی سوزی کمک می کنند.

غلات کامل

فرمول غذایی برای شکم شش تکه

از جمله بهترین گزینه ها در این زمینه می توان به جو دوسر، جو، گندم سیاه و کینوآ اشاره کرد. غلات کامل با داشتن فیبر فراوان نقش مهمی در کاهش وزن، تنظیم گوارش و قند خون ایفا می کنند. همچنین، آنها منبع خوبی برای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

مغزدانه ها

فرمول غذایی برای شکم شش تکه

پسته، گردو، بادام، آجیل برزیلی در کنار دانه های چیا، کتان، کدو تنبل و شاهدانه منابع خوبی برای چربی های سالم و همچنین فیبر و پروتئین هستند. مطالعات نشان داده اند که مصرف ۴۳ گرم بادام در روز می تواند به طور موثر چربی شکم را کاهش دهد، در شرایطی که آرد چیا می تواند به بهبود اندازه دور کمر کمک کند.

ماهی های چرب

فرمول غذایی برای شکم شش تکه

دلیل خوبی برای افزودن ماهی هایی مانند سالمون، خالمخالی، تن و ساردین به رژیم غذایی وجود دارد. اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در این مواد غذایی می توانند به کنترل وزن کمک کنند. همچنین، ماهی های چرب سلامت قلب، عملکرد مغز و واکنش های التهابی را بهبود می بخشند.

چای

فرمول غذایی برای شکم شش تکه

دیر زمانی است که چای سبز به عنوان یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزن شناخته شده است. چای سبز حاوی کاتچین ها، مانند اپی‌گالوکاتچین گالات است که کالری سوزی طی روز را تقویت می کنند. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم چای سبز می تواند به کاهش چربی شکم، وزن و اندازه دور کمر کمک کند.

غذاهایی که باید از آنها پرهیز کرد

فرمول غذایی برای شکم شش تکه

فهرست دیگری از مواد غذایی وجود دارد که در مسیر دستیابی به شکم ۶ تکه باید مد نظر قرار بگیرد.

این فهرست شامل مواد غذایی است که می توانند به سلامت کلی و اندازه دور کمر شما آسیب برسانند.

نوشیدنی های شیرین، مانند نوشابه های گازدار، نوشیدنی های ورزشی و آبمیوه ها، تنقلات شیرین مانند کلوچه ها و کیک ها، غذاهای سرخ شده، الکل و غلات پالایش شده می توانند آثار مواد غذایی مفید برای کاهش وزن و اندازه دور کمر را خنثی سازند.

این قبیل مواد غذایی به واسطه افزایش چربی بدن، محتوای کالری و چربی های ترانس زیاد و محتوای فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کم، شناخته شده هستند.

error: Content is protected !!