مهربانی چیست و زبان افراد مهربان شامل چه چیزهایی است؟

زمینه عاطفی و احساسی مهربانی آن را از احترام گذاشتن به دیگران برحسب وظیفه متفاوت می کند. انتظار میرود که این حالت های عاطفی در موقعیت هایی که امکان مقابله به مثل یا منفعت شخصی وجود ندارد افزایش بیابد و به صورت رفتارهای یاریگرانه بروز پیدا کند.

مهربانی یکی از خصیصه های وجود آدمی است. مهربانی به زندگی حیات می بخشد. این فضیلت سبب ایجاد رابطه بهتر با دیگران و مهرورزی بیش تر میشود . نیروی مثبت مهربانی سبب میشود که در زندگی تأثیر گذار باشیم و در ذهن و خاطره ها ماندگار بمانیم.

این انتخاب با ماست که از مهربانی که در وجودمان داریم استفاده کنیم و آن را پرورش دهیم و یا این که آن را در وجودمان دست نخورده باقی بگذاریم. برخی از اشخاص نمی دانند که چطور این مهربانی را بروز دهند و با روش پرورش این ویژگی در درون خود آشنایی ندارند.

معنای مهربانی چیست؟

مهربانی به معنای اهمیت دادن به دیگران است. وقتی به این نکته توجه کرد که دیگران مانند ما نیازهایی دارند٬ احساس ترس و نا امنی و تنهایی را می فهمند مطمنا آنچه را که برای خود می خواهیم به آنها نیز می دهیم. پس بر این اساس مهربانی از خود شناسی نشات می گیرد. حق شناسی٬ پاسخگو بودن٬ وفاداری و صبوری گونه هایی از مهربانی است.

در واقع مهربانی روشی است که زندگی را آسان‌تر میکند . دیدگاه های منفی چون حسادت٬ تنفر و بدگمانی ذهن و روح آدمی را درگیر خود میکند چه بسا عواقب بیماری و ناراحتی را به دنبال خود بیاورد.

این رذیلت ها زندگی را کما این که دشوار تر و دشوارتر میکند . بعضی از افراد به علت خجالتی بودن نمی توانند مهربانی خود را بروز دهند این مشکل با تمرین کردن قابل رفع است. با تمرین مهربانی تبدیل به عمل ناخودآگاهی میشود . بدون هیچ چشم داشت و انتظاری مهربانی کنید. در مهربان بودن تا میتوانید بخشنده و دست و دلباز باشید. مطمن باشید سایرین هم در حق شما مهربان خواهند بود.

زبان بدن آدم های مهربان

لبخند

لبخند از نخستین روزهای زندگی یک شیوه ارتباطی خوب برای ارتباط برقرار کردن است و هنگامی که سن بالاتر برود، به یک راه طبیعی برای نشان دادن مهربانی تبدیل میشود . اگر دوست دارید با استفاده از زبان بدنتان نشان دهید مهربان هستید و به اطرافیانتان اهمیت میدهید ، تمرین لبخند زدن را فراموش نکنید.

ارتباط چشمی

ارتباط چشمی مناسب یکی دیگر از راه هایی است که میتوانید از طریق آن زبان بدن مهربانی را تشخیص دهید و این مسأله متأسفانه به نفع آدم های خجالتی نیست! اگر به هر علتی از نگاه کردن به اطرافیانتان طفره می روید باید بدانید که در دنیای امروز احتمال این که شخصی قابل اطمینان و مهربان به شمار روید، کم است. در عین حال منظور از ارتباط چشمی خیره شدن به غریبه‌ها هم نیست؛ زیرا این وضعیت باعث میشود گستاخ به نظر برسید.

وضعیت پاها

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید از طریق زبان بدن اشخاص مهربان تشخیص دهید، توجه به نحوه قرار گرفتن پاهاست. معمولاً افرادی که مهربان هستند، پاهایشان را روی هم نمی اندازند؛ بلکه کنار هم قرار می‌دهند . روی هم انداختن پاها گاهی بیانگر اعتماد به نفس زیاد است و در شرایط خاص باعث میشود حس خود برتر بینی را به بقیه منتقل کنید؛ در حالی که کنار هم گذاشتن پاها حس دوستانه بیشتری را منتقل میکند .

وضعیت دست ها

اگر دوست دارید دوستانه و مهربان بودن کسی را از طریق زبان بدن وی متوجه شوید، به وضعیت دست هایش توجه کنید. چنانچه موقع مواجه شدن با شما دست به سینه می ایستد، احتمالا با شما حس راحتی نمی کند. همین وضعیت وقتی در حال بحث کردن با کسی هستید، به معنی این است که نسبت به شما گارد دارد. ولی وقتی دست ها ازاد هستند و به اصطلاح، در وضعیت باز و راحت قرار دارند، احساس صمیمیت و دوستی بیش تر خواهد شد.

نحوه دست دادن

نحوه دست دادن شما با دیگران، چیزهای زیادی درباره تان می گوید؛ از جمله این که آیا شخصی خون گرم و دوستداشتنی هستید یا نه. یکی از بدترین شکل های دست دادن وقتی است که با سرانگشتانتان، سرانگشت های طرف مقابل را لمس می کنید یا وقتی دست می دهید دستتان شل و وارفته است. اگر می خواهید با زبان بدن درست پیش بروید، دست طرف مقابل را کاملا در دست بگیرید، قدری فشار دهید و اگر با وی صمیمی هستید، دستش را برای ثانیه ای در دستتان نگه دارید.

نزدیک شدن به اشخاص

اگر می خواهید مهربان بودنتان را از طریق زبان بدن به کسی نشان دهید، بجای این که از وی فاصله بگیرید به وی نزدیک شوید. در یک جمع هیچ وقت پشت به وی ننشینید و وقتی با هم صحبت می کنید بجای تکیه دادن به صندلی تان، به طرف وی خم شوید. این کار حس نزدیکی و مهربانی بیشتری به اشخاص منتقل میکند .

تمرکز داشتن

برای این که نشان دهید به اطرافیانتان توجه دارید، هنگامی که با شما صحبت میکنند ، سراغ چک کردن گوشی تان نروید. این کار یکی از بزرگ ترین اشتباه های ارتباطی است که میتوانید مرتکب شوید. این اشتباه سبب میشود نه تنها حس صمیمیت بین شما و طرف مقابلتان از بین برود؛ بلکه کوچکترین اثری از مهربانی در شما باقی نخواهد گذاشت.

حتماً در نزدیکی خود افراد مهربان سراغ دارید. به آنها فکر کنید. به احساسی که به شما می‌دهند فکر کنید. اشخاص مهربان به اطرافیان خود دلگرمی می‌دهند . انرژی مثبتی که از این افراد ساطع میشود دیگران را جذب خود میکند . هنگامی که شما به شخصی بدون هیچ چشم داشتی مهربانی می کنید این کار به شما ارزش و اعتبار می بخشد. میتوانید با مهربانی حال یک نفر را خوب کنید. با مهربانی به شخصی روحیه دهید. مهربانی شما حس ارامش به دیگران می بخشد.

مهربانی نگرشی مثبت است که سبب تقویت روح و جسم انسان میشود . آیا عزت نفسی که مهربانی به فرد میدهد خود پاداش بزرگی نیست؟ عادت به مهرانی سبک زندگی را تغییر میدهد . مهربانی بدن را به حس آرامش و سبکی عادت میدهد . احترامی که شما برای اشخاص مهربان قائل می شوید را بیاد بیاورید. آیا واقعا دوست ندارید دیگران هم برای شما همچین احترامی قائل شوند؟ مردم پاسخ مهربانی را با مهربانی می‌دهند .

error: Content is protected !!