وزیر بهداشت: اورژانس پیش بیمارستانی ایران قوی‌ترین اورژانس منطقه است

به گزارش ایرنا سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم روز ملی اورژانس افزود: توسعه اورژانس پیش بیمارستانی یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی است. اورژانس پیش بیمارستانی ایران با داشتن تجهیزات پیشرفته و ۱۷ هزار نیروی جان بر کف، اکنون یکی از قویترین ناوگان های اورژانس منطقه است.

وی به شهید شدن کارکنان اورژانس در سانحهها اشاره و بیان کرد: جایگاه کارکنان اورژانس در ردیف جایگاه اولیای الهی است، زیرا افراد صدمه دیده بعد از توسل به خداوند و اولیای الهی برای نجات خود به آنها متوسل می شوند.

وزیر بهداشت گفت: مهار آسیب های انسانی ناشی از سیل امسال در مناطق سیل زده توسط اورژانس، افتخارآفرین بود و هیچ فرد سانحه دیده ای در این دوره بلاتکلیف نماند. ما به فکر هوشمندسازی اورژانس هستیم تا سرعت عمل در خدمت به مردم را افزایش دهیم.

زمان خدمات فوریت های اورژانسی را کاهش داده ایم

نمکی با اشاره به زمان طلایی برای رسیدگی به افرادی که دچار سکته قلبی و دیگر مشکلات مشابه شده اند، گفت: فرصت طلایی در ارائه خدمات فوریت های اورژانس به افراد صدمه دیده را کاهش داده ایم.

وی ارتقای خدمات اورژانس را نیازمند همکاری بین بخشی ارزیابی کرد و گفت: همکاری خوبی با پلیس راهور و دیگر دستگاه ها آغاز شده است.

وزیر بهداشت گفت: مردم نهاد و خانواده محور کردن اورژانس را در نیمه دوم سال عملیاتی می کنیم و بر اساس این طرح، داوطلبان از میان خانواده ها انتخاب خواهند شد و به طور مستقیم با اورژانس پیش بیمارستانی در ارتباط خواهند بود.

نمکی گفت: راه اندازی دانشکده فوریت های پزشکی کشور را با هدف تربیت افراد چند منظوره در نیمه دوم سال در اولویت قرار داده ایم و برای اولین بار قصد داریم تا تکنسین فوریت های پزشکی زن را برای راحتی بانوان کشور راه اندازی کنیم.

وزیر بهداشت همچنین رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی، نوسازی ناوگان و توسعه ناوگان هوایی را از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد.

مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، فرماندهان پلیس راهور، رئیس ستاد بحران کشور و جمعی از کارکنان اورژانس بعد از ظهر دوشنبه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

روز ۲۶ شهریور ماه به نام روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نام‌گذاری شده است.

error: Content is protected !!