وزیر بهداشت: ۷۰ ایرانی ساکن ووهان به کشور بر می‌گردند

وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توییتر خود از بازگشت ۷۰ ایرانی ساکن ووهان چین به کشور و مراقبت بهداشتی از آن‌ها برای دو هفته خبر داد.

سعید نمکی روز جمعه در حساب توییتر خود نوشت: با پیگیری‌های مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آن‌ها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روز‌های آینده به کشور باز می‌گردند.

وی ادامه داد: برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر بوده و با مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت امروز همچنین اعلام کرد که از معاون اول رییس جمهوری خواسته تا ورود هرگونه مسافر از مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی از مبدا چین به کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت امروز به خبرنگار ایرنا گفت: وزارت بهداشت در هفته آینده با همکاری وزارت امور خارجه برای بازگرداندن حدود ۷۰ ایرانی مقیم شهر ووهان چین اقدام می‌کند. حدود ۵۰ نفر از این افراد دانشجو و ۲۰ نفر غیر دانشجو هستند. اطلاعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد هیچکدام از این افراد به ویروس کرونا مبتلا نیستند، اما قطعا هنگام ورود به کشور مراحل قرنطینه و کنترل‌های شدید بهداشتی اعمال می‌شود.

وی گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ دانشجوی ایران در ووهان چین مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۵۰ نفر آن‌ها قبل از شیوع ویروس کرونا و قبل از تعطیلات سال نوی چینی به ایران آمدند و هیچ کدام از آن‌ها نیز مبتلا نبودند.

error: Content is protected !!